۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سه ماهه امسال در استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار محمد قنبری  در نشست با خبرنگاران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین ۱۳ باند قاچاق انواع کالا‌ها در این مدت در استان متلاشی و اعضای آن‌ها دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار لیتر موادسوختی قاچاق در این مدت از ۸۲ دستگاه تانکر و ۴۰ محل دپو در سیستان و بلوچستان کشف شد و به دستور استاندار طرحی با محوریت مبارزه با قاچاق سوخت در دست تدوین است.

وی رشد ۱۰۰ درصدی کشف پرونده‌های قاچاق کالا به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال و کشف ۱۵۱ باک اضافی سوخت از خودرو‌ها را از دیگر اقدامات سه ماهه امسال نیروی انتظامی عنوان کرد.

کشف ۳۸ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸ تن انواع مواد مخدر امسال توسط ماموران انتظامی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سردار قنبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر در صدر تمام استان‌های کشور قرار دارد و نیروی انتظامی نیز در صدر تمام دستگاه‌های کشف کننده استان است.

وی افزود: ۳۳ قاچاقچی عمده مواد مخدر در این مدت دستگیر و ۹ قاچاقچی نیز در درگیری مسلحانه با ماموران به هلاکت رسیدند و ۴۵۸ قبضه سلاح جنگی از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش عملیات‌ها علیه قاچاقچیان مواد مخدر در استان به دلیل داشتن رویکرد برنامه محوری، شمار شهدای نیروی انتظامی امسال به صفر رسیده و آمار هلاکت قاچاقچیان نیز کاهش پیدا کرده است.
به گفته سردار قنبری دستگیری ۶۴۵ خرده فروش مواد مخدر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته و پلمپ ۳۰ منزل که در آن‌ها فعالیت خرده فروشی مواد مخدر انجام می‌شد از دیگر اقدامات مطرح امسال نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار