رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

مصرف 116 میلیون لیتر بنزین در یک روز در سال 96/ جان باختن 4939 نفر در تصادفات تابستان سال گذشته

سردار مهری از مصرف 115 میلیون و 800 لیتر بنزین در یک روز در سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در همایش روسای پلیس راهور استان‌ها که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۶، بیش از ۱۱۵ میلیون و ۸۰۰ لیتر بنزین در یک روز مصرف شد و در طول طرح نوروز نیز روزانه بیش از 100 میلیون لیتر مصرف بنزین را در کشور داشتیم.

وی افزود: در طول سال ۹۶ به صورت میانگین ماهانه در کشور تقریبا ۷۸ میلیون لیتر بنزین و حدود ۴۴ میلیون لیتر هم گازوئیل مصرف شده است که اگر این مصرف بنزین را به کیلومتر در پیمایش تبدیل کنیم، روزانه بیش از یک میلیارد کیلومتر پیمایش در سطح کشور داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در سال ۹۶ با توجه به شرایطی که در دی ماه و بهمن ماه در کشور به وجود آمد و بعضی از اعتراضات را در سطح کشور شاهد بودیم به ویژه در اعتراضات کامیون داران، ماموران ما به خوبی در استان‌ها به وظایف خود عمل کردند، همچنین در طرح‌های ویژه و ارتباطات بین پلیس راهور، خوشبختانه کار‌ها به خوبی مدیریت شد و شرایط مناسبی در کشور حاکم شد.

سردار مهری گفت: یکی از موضوعاتی که در سال ۹۷ جزء راهبرد‌های اساسی فرمانده ناجا است و به تمام نیرو‌ها ابلاغ شده، موضوع کاهش جان باختگان تصادفات است.

وی با بیان اینکه عملکرد تمام پلیس‌های راهور استان‌ها در طرح نوروزی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: یکی از تدابیری که امسال باید به مرحله اجرا برسد، کاهش تصادفات است. امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها، در سال ۹۷ شاهد کاهش تصادفات باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: سال ۹۷ باید یکی از سال‌های پیشگیری از تصادفات باشد، به همین منظور اجرای طرح ویژه پلیس راهور با هماهنگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی از ۲۴ خرداد ماه آغاز شد.

سردار مهری گفت: در طول تابستان سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی حدود ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در تصادفات دورن شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: طرح ویژه تابستانه امسال قبل از عید فطر شروع شد و تا پایان تابستان ادامه دارد، بنابرین کاری که پلیس راهور باید انجم دهد، پیشگیری از وقوع تصادفات در درون و بیرون شهر‌ها است، زیرا فصل تابستان، فصل پرترددی است و نسبت به سایر فصول سال بیشترین تصادفات را در این فصل شاهد هستیم. در سال ۹۶ روزانه بیش از ۴۴ نفر به طور میانگین در تصادفات جان خود را از دست دادند، اما در تابستان این عدد به ۵۳ نفر افزایش پیدا کرد و این آمار نشان می‌دهد که ما بیشترین توان کاری خود را باید در فصل تابستان داشته باشیم.

سردار مهری گفت: بسیاری از تصادفات به دلیل واژگونی خودرو‌ها رخ می‌دهد. بنابراین باید به سمت پیشگیری از این تصادفات بریم، زیرا هر یک نفر سرمایه انسانی کشور هستند. امسال هم به فرموده مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی است و تاکید ایشان نشان می‌دهد که ما باید بر روی مسائل اقتصادی بیشتر کار کنیم و بزرگترین سرمایه هر کشور منابع انسانی آن است و اگر ما باعث شویم در تصادفات یک نفر هم کمتر جان خود را از دست بدهد، قطعا کار بسیار بزرگی برای بهبود اقتصاد کشور کرده‌ایم.

وی افزود: به کمک نیرو‌های پلیس راهور امسال مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و راهپیمایی روز قدس و مراسم شب‌های قدر در هماهنگی و نظم خوبی برگزار شد و ما هیچ مشکلی نداشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تیم‌های پلیس راهور در تعطیلات عید فطر در تمام جاده‌های کشور حضور داشتند. امسال طرح تابستانه به صورت ویژه اجرا می‌شود.

سردار مهری گفت: مردم بیشترین سفر‌ها را در تابستان به ویژه در شهریور ماه خواهند داشت و باید برای آن برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم و باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی در رابطه با علل تصادفات گفت: سال گذشته بیشترین علل تصادفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و فقدان توجه به جلو بود و امسال هم برخورد با تخلفات حادثه ساز جزء برنامه‌های ویژه پلیس در طرح تابستانه است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیشترین تصادفات هم در بین ساعات ۴ بعد از ظهر تا ۱۲ شب رخ داده است و ۶۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

وی افزود:نزدیک به ۳۳ میلیون وسیله نقلیه در سطح جاده‌ها داریم و هر چقدر که تعداد وسایل نقلیه بیشتر می‌شود، تعداد تصادفات هم افزایش خواهد داشت و ما باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس راهور ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار