پمپئو: ترامپ احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور با پوتین ملاقات می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال ملاقات دو جانبه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در ماه‌های آتی خبر داد.

پمپئو: ترامپ احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور با پوتین ملاقات می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که احتمالا «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در ماه های آتی برای کاهش تنشهای ایجاد شده با روسیه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور این کشور ملاقات خواهد کرد.

وی در این مصاحبه گفت: «جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در هفته جاری به مسکو سفر خواهد کرد تا با مقامات روس درباره مسائل مختلفی از جمله برنامه ریزی برای برگزاری نشست دوجانبه میان سران روسیه و آمریکا مذاکره کند. من نمی دانم که برنامه های رئیس جمهور آمریکا چه خواهد بود. اما می دانم که بولتون قرار است یکشنبه یا دوشنبه به مسکو سفر کند. وی قرار است با همتای روس خود ملاقاتی داشته باشد و من فکر می‌کنم که پس از این نشست، پرزیدنت ترامپ هم احتمالا در آینده ای نه چندان دور با همتای روس خود ملاقات خواهد کرد.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد مقامات دو کشور در حال بررسی «منافع مشترک» و همچنین یافتن راهکارهایی برای همکاری روسیه و آمریکا هستند.

مایک پمپئو این اظهارات را یک روز پس از گزارش بلومبرگ مطرح کرد. نشریه بلومبرگ در گزارشی نوشته بود که تدارکات لازم در حال انجام است که سران دو کشور (ترامپ و پوتین) در ماه ژوئیه سال جاری میلادی با یکدیگر ملاقات کنند.

دونالد ترامپ هفته گذشته با ارائه درخواست بازگشتن روسیه به عضویت گروه 7 کشور صنعتی، سران جهان را در شوک فرو برد. وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «چه خوشتان بیاید و چه نیاید، ما جهانی داریم که باید اداره کنیم. در گروه 7 که قبلا گروه 8 نام داشت، آنها روسیه را بیرون کردند. آنها باید به روسیه اجازه دهند به عضویت این گروه در آید زیرا ما باید روسیه را سر میز مذاکره داشته باشیم.»

انتهای پیام/

احتمال دیدار قریب الوقوع ترامپ و پوتین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار