عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

موتورسیکلت‌های کاربراتوری عامل 12 درصد آلودگی هوا در زمستان

صدراعظم نوری گفت: ۱۲ درصد آلودگی هوای زمستان در شهر تهران به دلیل وجود موتورسیکلت‌های کاربراتوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: ۴ میلیون دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران پلاک شده است که ۹۵ درصد از آن‌ها کاربراتوری هستند. لازم به ذکر است، موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۴ برابر خودرو‌های یورو ۲ آلودگی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۱۲ درصد آلودگی هوای شهر تهران در فصل زمستان، به علت وجود موتورسیکلت‌های کاربراتوری است که به دلیل تنظیم نبودن، آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون تولید می‌کنند که منشأ اصلی آلودگی هوا است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها به طور معمول باید ۳ گرم آلودگی تولید کنند، گفت: برای افزایش سرعت در موتور‌ها دستکاری‌هایی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود میزان آلایندگی آن‌ها ۱۵ گرم شود.

وی با بیان اینکه دوم تیرماه سال ۹۵ تولید و شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع شد، گفت: پس از آن طی نامه‌ای با توجه به عدم اطلاع برخی از شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت، خواهان تصویب هیات وزیران برای شماره گذاری ۹ هزار و ۵۴۳ دستگاه موتورسیکلت شدند.

عضو شورای شهر تهران افزود: اگر این موضوع تایید می‌شد، اضافه انتشار آلودگی این ناوگان بالغ بر ۱۴۰ هزار تن خواهد بود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ خرداد ماه سال جاری به شماره گذاری مجدد موتورها رای ندادند، گفت: هدف از این موضوع کاهش آلودگی هوا و افزایش تعداد روز‌های پاک برای شهروندان است و من از هیات وزیران تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: همچنین انتظار می‌رود به منظور کاهش آلودگی هوا، در جهت تولید موتور‌های برقی و انژکتوری یورو ۳ و یورو ۴ اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ تير ۱۳۹۷
و 99 درصد جرم و جنایتها و اعصاب خوردی مردم
آخرین اخبار