دادستان عمومی وانقلاب زاهدان مطرح کرد؛

جزئیات جدید از پرونده هتک حرمت بانوی ایرانشهری/ روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد

رسیدگی به پرونده هتک حرمت بانوی ایرانشهری/ روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد

دادستان مرکزی استان سیستان و بلوچستان از ادامه رسیدگی به پرونده هتک حرمت در ایرانشهر از طریق بررسی ارتباطات متهم و شاکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، موحدی راد دادستان مرکزی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده هتک حرمت بانوی ایرانشهری باید نحوه ارتباط متهم و شاکی از طریق بررسی قضایی مشخص شود .

وی ادامه داد:در جریان رسیدگی به این پرونده باید نحوه ارتباط بین شاکی و متهم از این حیث که از قبل ارتباطی بین این دو بوده یانه بررسی شودو در این راستا تماس های گرفته شده پیامک های رد و بدل شده کمک شایانی به شفاف سازی موضوع خواهد کرد.

وی افزود: معمولا در بررسی اینگونه پرونده‌ها ارتباط کاری بیشترین مورد را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به اعلام جرم علیه مولوی تصریح کرد: از آنجاییکه ایشان به نقل قول از فردی که در قانون نشر اکاذیب خوانده می‌شود اقدام به خدشه دار کردن افکار عمومی از طریق تریبون نمازجمعه می‌نماید که  علیه ایشان اعلام جرم و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر نیز تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، زیرا از نظر قانون هیچ نهادی حق ورود به محتویات پرونده‌های دستگاه قضایی را ندارد، در حالیکه این فرد با پرداختن به این موضوع و بزرگنمایی تعداد شاکیان از ۴نفر به ۴۱که نشر اکاذیب خوانده می‌شود به تشویش افکار عمومی پرداخته است.

موحدی راد گفت: با انتشار این خبر معاندان و دشمنان در تلاش اند تا در این خصوص، سیاه نمایی کنند و با مانور دادن در شبکه های، اجتماعی جامعه را متشنج کنند که از این رو رسانه‌ها نقش موثری در تنویر افکار عمومی دارند.

موحدی راد افزود: در تلاشیم تحقیقات این پرونده هر چه زودتر به اتمام برسد و پرونده در مرکز استان و سپس دیوان عالی کشور رسیدگی شود و نتیجه حکم طی مدت کوتاهی در استان اجرا شود.

وی با اشاره به نقش پیشگیری در جرایم تصریح کرد: دستگاه قضایی پیشگیری با موضوع فرهنگی را در دستور کار دارد و در این رابطه اقدامات متعددی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی مسئله امنیت در استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: خوشبختانه میزان ورود گردشگر به استان در حال افزایش است زیرا استان به عنوان جغرافیایی امن در کشور شناخته شده که می‌تواند به جذب گردشگر و سرمایه گذار بپردازد.

کاهش آمار ورودی به زندان‌ها

دادستان مر کز استان گفت: در بحث تعداد زندانیان در زندان‌های استان به واسطه تلاش هایی که صورت گرفته است شاهد کاهش ۵ درصدی آمار ورودی به زندان‌ها در سال گذشته بودیم.

موحدی با اشاره به فضای مجازی هم افزود: دعوت به تجمع، تخریب،فراخوان مردم به اعمال غیر قانونی از جمله موضوعاتی هستند که دشمنان دنبال می کنند البته در استان افراد یا گروه‌هایی که بخواهند برای گروهک های معاند کار کنند وجود ندارد.

اجرای حکم جرم لواط در ایرانشهر به زودی

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به یک پرونده دیگر در ایرانشهر گفت: پرونده دیگری در ایرانشهر با عنوان لواط داریم که حکم صادر شده و در صورت اجازه ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور حکم در یکی از میادین بزرگ شهر ایرانشهر اجرا می‌شود، این حکم در دیوان عالی تأیید شده و آماده اجرا است.

موحدی راد ادامه داد: به دادستان ایرانشهر اعلام کردیم موضوع را در شورای تأمین شهرستان اعلام کنند، خودمان هم مکاتباتی با تهران انجام داده‌ایم که اگر در این برهه از زمان تشخیص داده شود که این حکم در ملأعام اجرا شود بعد از هفته قوه قضائیه حکم را اجرا می‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر حکم در ملأعام اجرا شود، یقین بدانید همین مدعیان دلسوز امروز که در جریان ایرانشهر مردم را به اعتراض و تجمع دعوت کردند مجموعه را تحت فشار قرار می‌دهد، کسانی که خارج‌نشین هستند دستشان به خون عزیزان این کشور آلوده است و امروز داعیه دلسوزتر از مادر هستند، لذا مردم ما باید هوشیار باشند و به این موارد توجه نکنند.

دستگیری یکی از کارمندان اداره ثبت چابهار

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تشریح کرد: یکی از کارمندان اداره ثبت چابهار از طریق مهری که در اختیار داشته و نام کاربری مدیر اداره 63 قطعه زمین از اراضی دولتی را به نام اشخاص منتقل کرده‌ است و دو ماه است متهم اصلی بازداشت شده است.

هفتم تیرماه زمان رسیدگی به پرونده حسن شمشادی

موحی راد در پایان در مورد پرونده حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما نیز گفت: حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما که پیشتر خبری درباره خوردن گوشت گربه توسط مردم سیستان در فضای مجازی منتشر کرده بود هفتم تیرماه برای رسیدگی به پرونده خود و حضور در دادسرا به زاهدان سفر می‌کند و قرار است با حضور در شبکه هامون به طور رسمی از مردم این استان عذرخواهی کند.

وی  ادامه داد:این خبر نگار توسط دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان احضار شده و عنوان کرده است که در این کلیپ قصد توهین به مردم را نداشته ام که در حال حاضر پرونده این خبرنگار که تماس تلفنی در خصوص اظهار ندامت و پشیمانی هم با ما داشته اند در دست رسیدگی است.

انتهای پیام/پ

آدم ربایی و تجاوز به عنف در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ تير ۱۳۹۷
باید برخورد جدی شود
Norway
هادی
۰۹:۴۶ ۰۴ تير ۱۳۹۷
میبایست با مجرم برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۴ تير ۱۳۹۷
حکم اعدام
Canada
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۳ تير ۱۳۹۷
از دست فتنه درون و برون کجا برویم .مردم باید بدانند کسانی که در خارج کشور سعی در دلسوزی برای مردم میکنند .این های گرگ های گرسنه و خونخوار که فقط فقط بخاطر پولهایی که میگیرند که وطن را ناامن کنند .خودشون چیزی از دست نمیدهند ..میخواهند وطن را مثل کشور های همسایه ناامن کنند .اینها جاسوس و ساواکی هستند که به هیچ چیز معتقد نیستند .نه به دین و نه به اخلاق