سال گذشته؛

۵۱ هزار نفر-ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معتادان بهبود یافته سیستان و بلوچستان ارائه شد

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از ارائه ۵۱ هزار و ۹۸۴ نفر-ساعت آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبود یافته استان در طول سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی افراد، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و جلوگیری از گرایش به اعتیاد ۵۱ هزار و ۹۸۴ نفر-ساعت آموزش‌های مهارتی در قالب طرح توانمندسازی معتادان بهبود یافته در سال گذشته توسط فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

سرپرست اداره‌کل فنی حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این آموزش‌ها معادل معادل ۴۰۷ نفر دوره آموزشی بوده، افزود: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده برای معتادان بهبود یافته ۲۴ هزار و ۲۷۴ نفر- ساعت آن برای بانوان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در راستای توان افزایی مهارتی همچنین ۲۷ هزار و ۷۱۰ نفر ساعت آن برای آقایان اجرا شده است. در حوزه طرح توانمندسازی مهارتی معتادین بهبود یافته در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱ هزار و ۲۷۶ نفر- ساعت معادل ۱۲۴ نفر دوره آموزشی در استان اجرا شده است.

جهاندیده با بیان اینکه از مجموع دوره‌های آموزشی ۳ هزار و ۲۴۰ نفر ساعت آن برای بانوان و ۸ هزار و ۳۶ نفر ساعت آن برای آقایان اجرا شده، ادامه داد: آموزش مهارت یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد معتادان بهبود یافته است، چون با کسب مهارت، فرد پس از رهایی از بند اعتیاد و بازگشت به جامعه به دلیل داشتن شغل زندگی سالمی در پیش خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل فنی حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مهارت‌آموزی در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از گرایش دوباره معتادان بهبود یافته باید در اولویت مراکز ترک اعتیاد باشد.

انتهای پیام/گ

آموزش های فنی و حرفه ای برای معتادان سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار