مصرف آب پالایشگاه اصفهان 10 میلیون متر مکعب در سال است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت : مصرف آب پالایشگاه اصفهان 10 میلیون متر مکعب در سال است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،لطفعلی چاووشی  اظهار کرد: از تلاش محققان کشور قدردانی می‌کنم که با تولید کاتالیست‌های موردنیاز این واحد پالایشگاهی، علاوه بر شکستن تحریم فروش کاتالیست‌های موردنیاز ما توسط برخی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، افزایش درآمد 230 میلیارد تومانی را برای این واحد تولیدکننده فرآورده‌های نفتی به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به کاهش ورودی آب موردنیاز پالایشگاه اصفهان افزود: این کاهش ورودی آب روی تولیدات فرآورده‌های نفتی تأثیر منفی گذاشته است اما با حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی این مشکلات کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان  ادامه داد: مصرف آب سالیانه این واحد صنعتی کمتر از 10 میلیون مترمکعب است، با وجود این به علت کاهش بارندگی‌های سال آبی در استان اصفهان ورودی آب پالایشگاه  از محل تصفیه پساب شاهین‌شهر، زاینده‌رود و چاه‌های آب کاهش‌یافته است.

وی با قدردانی از مسؤولان شهرستان شاهین‌شهر و میمه برای حل برخی از درخواست‌های قانونی این واحد بزرگ تولید فراورده‌های نفتی، خواستار آن شد که پالایشگاه را در تأمین آب از محل پساب  یاری دهند.

چاووشی در ادامه هشدار داد: ادامه این روند کاهش دریافت آب موردنیاز پالایشگاه،  به کاهش تولید برخی از فرآورده‌های نفتی منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح جایگزینی تامین آب از تصفیه پساب شهری به‌ جای دریافت آب از زاینده‌رود 70 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با یادآوری آماری از خدمات شرکت پالایش نفت اصفهان به توسعه استان اصفهان اظهار داشت کرد: این واحد بزرگ پالایشگاهی علاوه بر اشتغال مستقیم 7 هزارنفری در پالایشگاه و واحدهای در دست‌ساخت،  بیش از نیمی از عوارض و مالیات سالیانه این استان را تأمین می‌کند.

وی اظهار داشت: حدود 20 درصد فرآورده‌های نفتی کشور  در این واحد پالایشگاهی تولید می‌شود که با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام این سهم تولید بیشتر خواهد شد.

چاووشی هزینه توسعه طرح‌های نیمه‌تمام را 3 میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد که یک میلیارد دلار از این مبلغ تاکنون هزینه شده است.

 

انتهای پیام/م

میزان مصرف آب در پالایشگاه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.