عضو کمیسیون آموزش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از اجرای قانون سهمیه داوطلبان ایثارگر

صادقی آخرین جزئیات از اجرای قانون سهمیه داوطلبان ایثارگر را تشریح کرد.

راه حل مجلس درباره سهمیه داوطلبان کنکورمحمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سهمیه ایثارگران در کنکور گفت: پنج درصد به سهمیه داوطلبان ایثارگر اضافه شده و سهمیه آنها از  ۲۵ به  ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت جدیدی در دانشگاه‌های کشور به وجود نیامده است، اظهار کرد: افزایش سهمیه ایثارگران سبب اشغال ظرفیت‌های گذشته شده و به دنبال این موضوع ظرفیت جدیدی در  دانشگاه‌ها به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته  ۲۵ درصد از ظرفیت دانشگاه‎ها  بصورت کامل استفاده نمی‌شد،  مازاد آن در سهمیه آزاد قرار می‌گرفت اما طبق مصوبه سال گذشته برنامه ششم توسعه مازاد ظرفیت ایثارگران به سهمیه آزاد نمی‌رسد بلکه گروه جدیدی که مشمول سهمیه شده‌اند در آن  قرار می‌گیرند و شاید بتوان گفت مشکل دانشجویان از این بابت است. 

در نظر گرفتن حدنصاب نمره برای برخی از دروس

صادقی در خصوص اصلاحات کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی در بحث سهمیه داوطلبان کنکور بیان کرد:  قرار دادن  حدنصاب برای برخی از رشته‌ها از جمله  برنامه‌های اصلاحی  پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به حد نصاب برخی از دروس اظهار کرد:  برای برخی از رشته های درسی حد نصابی در نظر گرفته شده است، برای مثال برخی از رشته‌ها باید ۷۰ درصد تراز را کسب کنند و برخی دیگر به ۸۰ درصد تراز  نیاز دارند که با لحاظ این حدنصاب‌ها بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه راه‌حل‌ها در کمیسیون مجلس تصویب شده است، یادآور شد: این موضوع در کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  بررسی و تصویب شده است و کافیست برای قانون گذاری و تصویب نهایی وارد صحن علنی مجلس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پری
۰۱:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
میشه یکی توضیح بده تکلیف سهمیه ۵ درصدی چیشده؟
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار حق
۱۵:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
کسی که پدرش جانباز یا ایثارگره درسته زحمت کشیدن باید به انها در مسائلی غیر کنکور کمک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
از جناب دکتر صادقی درخواست داریم افزایش سهمیه ایثارگران در کنکور 97 اعمال شود تا حق فرزندا نمان ضایع نشود و خانواده از استرس خارج شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
برای کنکور 98 ،هم هس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
اگه رزمنده ها نبودن الان ما و شما معلوم نبود کجا هستیم باید قدر زحماتشونو بدونیم و این حداقل کاری هس که میشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
بی طرف
۱۵:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
این حداقل کار نیست باید در عرصه های دیگه به این ها امتیاز بدن نه در کنکور که همه براش تلاش میکنن این رزمنده ها رفتن جنگیدن که حق باشه ولی الان دارن با دادن امتیاز به ان ها حق بقیه را ضایع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
جرئیات بیشتری ازش اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۷ ۱۱ تير ۱۳۹۷
چرا سهمیه اینا باید مثل فرزندان شهدا و جانبازانی باشه که مشکلات زیادتری نسبت به رزمندگان دارن من خودم فرزند رزمنده هستم و از این موضوع ناراحتم چون کسی که پدرش شهید شده و از کودکی بی پدر و يتيم بزرگ شده و کسی که جانباز شده و هنوز هم از این بابت زجر می کشه با رزمنده و فرزند رزمنده باید یکسان و حتی امتیاز بیشتری نسبت به اونا داشته باشن???واقعا بی انصافيه.حداقل فرزندان رزمنده برای چی باید امتیاز داشته باشن???
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۵:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
باید مورد بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۲۰:۲۳ ۰۵ تير ۱۳۹۷
این 5 درصدیها بعد از خدا امیدشون به شماست
Netherlands
الهه
۱۱:۴۴ ۰۵ تير ۱۳۹۷
واقعا که دم کنکوری خون به دل فرزندان شهدا کردید