اتریش خواستار استقرار نیروی نظامی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شد

وزیر دفاع اتریش پیشنهاد داد به منظور کنترل ورود پناهجویان غیرقانونی به کشورهای اروپایی، نیرو‌های نظامی در مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا مستقر شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام بلند پایه دولت اتریش در آستانه برگزاری نشست فوق‌العاده سران اتحادیه اروپا در خصوص پناهجویان، خواستار استقرار نیروهای نظامی و پلیس در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به منظور مقابله با ورود پناهجویان غیرقانونی شد.

«ماریو کناسک»، وزیر دفاع اتریش امروز یکشنبه در مصاحبه با نشریه آلمانی «دی ولت» گفت: تقویت آژانس مرزی اتحادیه اروپا و گشت های ساحلی صرفا با استقرار نیروهای نظامی و پلیس در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا ممکن است. از این طریق می توان ورود پناهجویان به کشورهای اتحادیه اروپا را کنترل کرد و موج ورود غیرقانونی آنها را خنثی کرد.

وزیر دفاع اتریش پیشنهاد کرد پلیس و نیروهای آژانس مرزی اتحادیه اروپا موسوم به فرانتکس به صورت مشترک حفاظت از مرزهای کشورهای حوزه بالکان، ایتالیا و یونان را بر عهده بگیرند. وی افزود این طرح باید در خصوص کشورهای آفریقایی و کنترل ورود پناهجویان از طریق دریای مدیترانه نیز اجرا شود.

کناسک معتقد است با  استقرار نیروهای نظامی در مناطق مرزی اتحادیه اروپا و پشتیبانی پلیس و کمک های راهبردی آن، علاوه بر مقابله با ورود پناهجویان غیرقانونی، فعالیت کارتل های قاچاق انسان نیز متوقف می شود.

نشست فوق‌العاده سران اتحادیه اروپا روز یکشنبه در حالی در بروکسل برگزار می شود که اعضای آن درباره بحران پناهجویان دچار تفرقه شده و به همین علت برخی از کشورها اعلام کرده اند در این نشست شرکت نخواهند کرد.

پیش از این امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، خواستار اجرای سیاست مهاجرتی بر اساس همبستگی، مسئولیت پذیری و رعایت حقوق بشر شدند.

رئیس جمهور فرانسه روز گذشته اعلام کرد پاریس با اعمال تحریم‌های مالی اروپا ضد آن دسته از کشورهایی که با پذیرش آوارگان مخالفت می‌کنند، موافق است. این در حالی است که کشورهای گروه «ویزگراد» متشکل از چهار کشور اروپای شرقی شامل مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک به شدت مخالف پذیرش پناهجویان هستند. آنها همچنین از حضور در نشست امروز خودداری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار