سردار سرلشکر صفوی در شیراز:

آمریکا در حال از دست دادن متحدان است/دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی می‌زند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکا در حال از دست دادن متحدان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عصر امروز یکشنبه در جمع پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: دولت صهیونیستی در آمریکا حاکم است، ترامپ فردی نا آرام و جنگ طلب است، و من بعید می‌دانم با کره و چین به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: آمریکا در حال از دست دادن متحدان هستند و امروز همه قدرت آن‌ها در مباحث اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در حال از بین رفتن است.

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی می‌زند، اضافه کرد: هیچ موضوعی در منطقه بدون مداخله ایران حل نمی‌شود.

دستیار و مشاوره عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: در برنامه ششم توسعه موقعیت ما در منطقه مشخص شده و حتی برنامه استان فارس نیز تا سال یک هزار و ۴۰۰ مشخص شده است.

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی با بیان اینکه به ندرت می‌توان منطقه‌ای پر اهمیت‌تر از غرب آسیا را پیدا کنیم که قدرت‌های فرامنطقه‌ای دچار رقابت برای حضور در آن نشده باشند، تصریح کرد: تا ۱۲ سال آینده غرب آسیا پر مساله‌ترین منطقه خواهد بود و جمهوری اسلامی به عنوان قدرت منطقه‌ای وزنه اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه دشمنان ایران قوی شدند یا ضعیف، ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی هیچ کشور همسایه تهدیدی برای کشور ما نیست بلکه تهدیدهای موجود برای ما فرامنطقه ای است.

وی با اشاره به اینکه نیروی نظامی ما برای همه این تهدیدها برنامه ریزی مشخص دارد، افزود: از نظر من آمریکا و صهیونیست در مقایسه با ۱۰ سال قبل ضعیف شده اند.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: اگر آمریکایی ها قدرت داشتند می توانستند حکومت بشار اسد را سرنگون کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ۷۲ درصد خاک سوریه در اختیار دولت است، ادامه داد: بخش دیگر سوریه که در مرز اردن قرار دارد در اختیار دیگران است.

سرلشکر صفوی گفت: آمریکایی ها در عراق و سوریه شکست خوردند و ائتلاف ایران، روسیه، سوریه و حزب الله موفق شدند.

وی با بیان اینکه حزب الله لبنان به تنهایی ۸۰ هزار موشک دارد که نشاندهنده پیشرفت و قدرت آن ها است، تصریح کرد: حزب الله از پدافندی و آفندی تبدیل شده و برای صهیونیست ها یک وحشت دائم است.

وی با اشاره به اینکه امروز افکار عربستان و مصر الهام بخش مسلمانان نیست، اضافه کرد: امروز قدرت نفوذ ما به مدیترانه رسیده است و افکار امام (ره) و مقام معظم رهبری الهام بخش مسلمانان جهان است و جمهوری اسلامی ایران الگویی برای مسلمانان جهان شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در مسائل داخلی مشکل داریم، ادامه داد: دولت و قوای کشور باید این مشکلات را حل کنند.

سردار سرلشکر صفوی افزود: دولت‌ها برای رفع مشکلات جامعه می‌آیند و اگر دولت‌ها درست انتخاب نشوند و دولت‌ها نتوانند مشکلات مردم از جمله بیکاری را برطرف کنند، مشکل است.

انتهای پیام/ن

صحبت های سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار