جام جهانی ۲۰۱۸؛

کی روش: حیوان های پرتغال توانایی گاز گرفتن ما را دارند/ ویدیو چک برای کاهش اشتباهات انسانی به فوتبال آمده است

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد:حضور در این جام برای تیم ملی ایران افتخار است. همچنان زنده ایم و با تمام امید و تعهدمان برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی تلاش می‌کنیم. پرتغال نه تنها نامزد قهرمانی جام جهانی بلکه از محبوب‌ترین تیم‌های مدعی قهرمانی است.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او افزود: بسیار خوشحال هستیم و مسعود به شما می‌گوید که افتخار می‌کنیم در این رقابت‌ها به میدان می‌رویم. درس‌های‌مان را در بازی با مراکش و اسپانیا با شرافت آموختیم و اکنون تنها یک گزینه پیش رو داریم. می‌خواهیم با نمایشی خوب به کارمان در جام جهانی ۲۰۱۸ ادامه دهیم.

کی‌روش عنوان کرد: پیش از اینکه صحبت‌های ابتدایی ام را تمام کنم می‌خواهم از روسیه به دلیل میزبانی این رقابت‌ها و از هواداران ایرانی و روسی تشکر کنم. در بازی اول احساس کردیم در خانه خودمان بازی می‌کنیم و این امر غیرقابل باور بود. هواداران ایرانی و روسی برخورد مهربانانه‌ای با ما داشتند.

کی روش: پرتغال از محبوب‌ترین تیم‌های مدعی قهرمانی جام جهانی است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد اینکه آیا تیمش در بازی فردا با شیوه تدافعی به میدان می‌رود یا از ابتدا دنبال فوتبال هجومی است، پاسخ داد: بازی بسیار مشکلی داریم، فرناندو سانتوس با حیوانات قوی‌ای وارد بازی می‌شود که توانایی گاز گرفتن ما را دارند. هرچند پرتغال تیم عجیبی است، اما می‌توانیم در این بازی به تیم بهتری تبدیل شویم.

او ادامه داد: همان فلسفه قبلی خود که آن را بر مبنای احترام به حریف ساخته‌ایم ادامه می‌دهیم. این احترام جنبه بسیار مهمی محسوب می‌شود. ایران مقابل یکی از قوی‌ترین تیم‌های جهان بازی می‌کند و باید در بازی با پرتغال که مدعی قهرمانی است، واقع بین باشیم. این تیم بازیکنانی که در لوکوموتیو مسکو و بارسلونا بازی می‌کنند به جام جهانی نیاورده است. با این وجود همچنان ۲۳ ستاره و البته کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد. چند تیم ملی می‌توانید نام ببرید که این تعداد بازیکن خوب داشته باشد؟ همین امر نشان می‌دهد پرتغال تیم قوی‌ای است.

رهبر اصلی خود تیم است

کی روش افزود: فلسفه ما احترام گذاشتن به حریف است. البته باید روحیه رومانتیک، فداکاری، شجاعت و وفاداری در تیم ما وجود داشته باشد. رهبر اصلی خود تیم است. لازم نیست درباره بزرگی پرتغال بیشتر توضیح دهم بلکه باید تیم و بازیکنان را تحسین کنم. تنها گزینه ما به نمایش گذاشتن بهترین بازی است. بازی با مراکش را بردیم. می‌توانستیم مقابل اسپانیا نتیجه بگیریم، اما نتوانستیم. فلسفه‌فعلی ما اینست که نمی‌خواهیم با شکست از روسیه برویم. می‌خواهیم با عزت و افتخار به بهترین شکل کارمان را انجام دهیم.

کی روش: پرتغال از محبوب‌ترین تیم‌های مدعی قهرمانی جام جهانی است

درباره داوری صحبتی ندارم

او درباره به ضرر ایران تمام شدن استفاده از سیستم VAR در بازی با پرتغال با وجود اینکه پیش از این صحبت‌های خوبی درمورد این سیستم انجام داده بود، گفت: ما مربیان همیشه درباره داوران صحبت نمی‌کنیم بلکه تنها در موارد خاص و زمانیکه قضاوت داور مشکل دارد در این مورد صحبت می‌کنیم. در پرتغال ساحلی داریم که موج‌های عظیمی دارد. زمانیکه مربیان درباره داور صحبت می‌کنند به نظر می‌رسد این امواج روی سر ما می‌شکنند. پیش از بازی نباید درباره داوری صحبت کنم چراکه این موضوع بهانه است. شاید درباره فیفا صحبت کنم، اما درباره داوری صحبتی ندارم. در چنین جو فوق العاده‌ای فرصت محدودی برای صحبت کردن دارم. فوتبال متعلق به مردم است و تغییری نمی‌کند.

کی روش ادامه داد: نباید گروهی در پشت صحنه، فوتبال را به شکل روشنفکرانه تحلیل کنند. سیستم ویدیویی برای کاهش اشتباهات انسانی به فوتبال آمد. در بازی مقابل آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ می‌دانستیم شکست ما به دلیل اشتباهات انسانی است. داور اشتباه می‌کند و تصمیمی می‌گیرد، اما در جام جهانی قبلی این سیستم ویدیویی وجود نداشت تا اشتباهات را کم کند. درست نیست انسان اشتباهات قبلی را بررسی و بهانه گیری کند.

بازیکنانم می‌خواهند بدانند داور چه کسی است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر در یک مسابقه، بازیکنی ضربه مغزی شود، آن دیدار متوقف می‌شود. اگر مشکل امنیتی پیش بیاید، با امری فوری روبه‌رو می‌شویم. اگر دچار اشتباهات داوری شوید می‌گویند به فیفا نامه بزنید. بازیکنانم می‌خواهند بدانند داور چه کسی است. مردم هم باید قواعد بازی را بدانند و این امر باید واضح باشد. اگر با سیستم ویدیویی اشتباهی صورت بگیرد، دیگر این اشتباه انسانی نیست. من برای فوتبال احترام قائل هستم و به اخلاقیات توجه می‌کنم.

کی روش: پرتغال از محبوب‌ترین تیم‌های مدعی قهرمانی جام جهانی است

کی روش درباره اینکه آیا احتمال دارد بازیکنان ایران مانند دیدار با بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل پرتغال هم از لحاظ بدنی دچار افت شوند، تصریح کرد: درحضور رسانه‌های پرتغالی نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم چراکه آن‌ها در کمتر از ۳۰ ثانیه می‌فهمند چه می‌گویم. اگر بازی با مراکش و اسپانیا برای ما سخت بود، دیدار با پرتغال سخت‌تر است. برای انجام دادن بازی ساده به روسیه نیامده ایم. برای برخی از بازیکنان من حضور در روسیه و رویارویی با کریستیانو رونالدو و این همه بازیکن خوب پرتغالی یک رویا بود و آن‌ها از این بازی هیجان زده هستند. با نگرشی که داریم از دقیقه یک تا پایان بازی مبارزه می‌کنیم چراکه چیزی برای از دست دادن نداریم. با این وجود مقابل تیم خوبی به میدان می‌رویم که برای تعهداتش بازی می‌کند.

اگر کمی شانس بیاوریم می‌توانیم بازی را ببریم

او افزود: پرتغال می‌تواند همه چیز را از دست بدهد، اما ما چیزی برای از دست دادن نداریم. در بازی با پرتغال همان لذتی را مقابل پرتغال می‌بریم که از بازی با اسپانیا بردیم. البته برای بردن شانس هم دخیل است و اگر کمی شانس بیاوریم می‌توانیم بازی را ببریم. در گروه سختی قرار داریم و در دور اول می‌توانیم برد‌ها، مساوی‌ها و شکست‌ها را کسب کنیم، البته در بسیاری از بازی ها، فرار از باخت است و ما در خیلی از بازی‌ها از باخت فرار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

گزارش آ. اس از رویارویی کی روش با شاگردان سابقش

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران و پرتغال

آسوشیتدپرس: مهار رونالدو نتیجه تاریخی را برای ایران رقم خواهد زد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: فردا روز خاصی است و همه خواهند دید که ایران و پرتغال چگونه بازی می‌کنند.ما ضرب‌المثلی در پرتغال داریم و می‌گوید: ' دوستان دوست هستند، اما فوتبال یک چیز دیگر است. "
دوستان زیادی در ایران و پرتغال دارم، اما فردا تلاش می‌کنیم تا به پیروزی برسیم. باید وفاداری و صداقت داشته باشیم و برای هواداران‌مان و فوتبال احترام قائل شویم.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار