۸ محکوم به قصاص در استان بوشهر بخشیده شدند

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ گذشت و سازش در استان افزایش یافته است گفت: سال قبل ۸ محکوم به قصاص در استان بوشهر با سازش و رضایت اولیاء دم بخشیده شد.

۸ محکوم به قصاص در استان بوشهر بخشیده شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی ظهر امروز در نشست مسئولان دستگاه قضا استان با امام جمعه بوشهر با تاکید بر توسعه عدالت محوری و گسترش عدل در جامعه اظهار داشت: دادگستری استان بوشهر بر مبانی توسعه عدالت در جامعه و گرفتن حق مظلوم از ظالم تلاش می‌کند.

وی با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌های قضایی در استان بیان کرد: ۱۸۵ هزار پرونده سال قبل وارد دستگاه قضای استان بوشهر شد که نسبت به سال ماقبل آن ۹ درصد افزایش دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به مختومه شدن ۱۸۱ هزار پرونده در دادگاه‌های مختلف استان به پرونده‌های اجرای احکام پرداخت و افزود: ۳۸ هزار پرونده سال قبل به اجرای احکام وارد که ۳۵ هزار پرونده آن مختومه شد.

جمادی از کاهش پرونده‌ها به دادگاه‌های تجدید نظر خبر داد و افزود: ۱۵ درصد پرونده‌های دادگاه‌های استان بوشهر به دادگاه‌های تجدید نظر ارسال و بیش از ۹۵ درصد آن مختومه شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از پرونده‌های قضایی در مرحله ابتدایی با اعتراض نکردن طرفین مواجه است گفت: بیشتر پرونده‌ها به صلح و سازش منجر و این مهم بیشتر در شورای حل اختلاف محقق می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ گذشت و سازش در استان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ گذشت، سال قبل ۸ محکوم به قصاص در استان بوشهر با صلح و سازش و رضایت اولیاء دم بخشیده شد.

انتهای پیام/ م

۸ پرونده محکوم به قصاص در استان بوشهر با رضایت اولیاء دم بخشیده شد

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.