لزوم صرفه جویی در مصرف برق طی روز‌های آینده

مدیرعامل برق اهواز بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق طی روز‌های آینده تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ضمن تشکر از رسانه های جمعی که تاکنون در امر اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم اقدامات بسیار موثری به ویژه امسال در راستای گذر از خشکسالی ناشی از کاهش نزولات آسمانی و در نتیجه کمبود ذخیره آب پشت سدها و نیروگاه های برق آبی که ۷۵ درصد آن ها در استان ما قرار داشته و طی سال های گذشته تاکنون بخش زیادی از منابع تامین برق ما را به خود اختصاص داده اند جای تشکر دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشوری طی روزهای آتی شاهد افزایش میزان متوسط دمای هوا خواهیم بود که در این شرایط سخت و حساس، بمنظور حفظ و پایداری شبکه برق در راستای رفاه و آسایش بیش از پیش شهروندان نکاتی آموزشی که کارشناسان برق طی این مدت از طریق رسانه های جمعی توصیه نموده اند ضرورت دارد از سوی مردم عزیز بکار گیری شود.

کریمی بیان داشت: ساعت های پیک یا اوج مصرف برق در اهواز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ بعنوان پیک اول و مهم برای ما می باشد زیرا در این ساعت دمای هوا زیر نور مستقیم آفتاب بشدت بالا رفته و تجهیزات برق و به ویژه ترانسفورماتورها را متاثر از خود کرده و اگر در چنین وضعیتی شهروندان توصیه های مدیریت بهینه مصرف را جدی نگیرند، زمینه آسیب به تجهیزات با بالارفتن بیش از اندازه بار مصرف فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ضمن تشکر از استانداری خوزستان در مدیریت بحران خشکسالی با صنعت برق گفت: طرح کاهش ساعت اداری و عملیاتی نمودن آن و پیگیری های مستمر شخص استاندار و مدیریت بحران در خاموش کردن و به حداقل رساندن مصرف برق سازمان ها، دستگاه ها، نهادها، ارگان ها و موسسات کمک بسیار مهمی بود در جهت اینکه در ساعت پیک مردم شاهد قطع برق ناشی از کاهش تولید نیروگاه های برق آبی نباشند که جای تقدیر فراوان دارد.

کریمی افزود: این شرکت برنامه ریزی لازم برای مدیریت مصرف برق و کاهش اوج بار را در برنامه خود قرار داد و تاکنون برق هیچ شهروندی را ناشی از کمبود برق قطع ننموده ایم.

وی اضافه کرد: درست مصرف کردن برق و رعایت الگوی مصرف راهکارهای ساده ای دارد که با قدری توجه می توان به آن دست یافت ، صرفه‌جویی در انرژی در عین حال راهی بسیار عالی در پایین آوردن فشار وارد بر محیط و کاهش هزینه‌های خانواده‌ است. اقداماتی مثل ارزیابی میزان نیاز به وسایل، استفاده از لامپ‌ها فقط در شب و مواقع نیاز و عایق کردن خانه کمک شایانی در این زمینه به مصرف بهینه خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: با توسعه جوامع و افزایش روزافزون گرایش مردم به مصرف لوازم برقی در خانواده ها ، میزان مصرف برق خانگی نیز افزایش یافته است و طبق آمارها مصرف برق خانگی در ایران 2.5 برابر استاندارد جهانی است در مجموع در بخش خانگی و تجاری جامعه ما 37 درصد از انرژی مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، اتو، رادیو ضبط، کامپیوتر، ویدئو، مایکروویو، سرخ کن، ماشین ظرفشویی، مخلوط کن، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آبمیوه گیری، سشوار، پلوپز برق زیادی مصرف می کنند ، با وجود این تنوع و تعداد وسایل در خانواده ها قطعا استفاده بهینه از انرژی هر روز ضروری تر می شود.

حسن کریمی در گفت: کولرگازی بخش قابل توجهی از مصرف برق مشترکین ما را به خود اختصاص داده است که توصیه می شود در این روزهای گرم شهروندان گرامی سعی نمایند در طول روز از یک کولر در محیط خانه استفاده نمایند، همانگونه که مستحضرید نعمت برق برای ما حکم اکسیژن را دارد و ما به دنبال آن هستیم تا شاهد اختلال در خدمات رسانی و رفاه و آسایش مردم نباشیم که این مهم همراهی و همیاری مردم را طلب می نماید.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: خشکسالی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.