لاریجانی:

مجلس و دولت با تخصیص منابع از آزاد‌راه تهران-شمال حمایت کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تأمین منابع و دولت با تخصیص منابع از پروژه آزادراه تهران_شمال حمایت کنند.

مجلس و دولت با تخصیص منابع از آزاد‌راه تهران شمال حمایت کنندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه تهران – شمال و تونل البرز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان این پروژه، اظهار کرد: امروز شاهد ساخت و پیشرفت پروژه‌ای هستیم که سالها متوقف بود اما با تلاش و همت مضاعف در پایان راه این پروژه قرار داریم.

وی ادامه داد: این پروژه شامل استانداردهای زیادی است که می‌تواند برای معرفی به دنیا نمونه‌ خوبی باشد.

لاریجانی افزود: حجم زیادی از کار فنی همراه با دقت نظر و مهارت زیاد به دست کارگران و با تلاش شرکت‌های بزرگ ایرانی ساخته شده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه  حجم زیاد تونل و پل‌ها حاکی از پیچیدگی کار در این پروژه است، تصریح کرد: مهندسان و مشاوران داخلی می‌توانند چه در بخش اجرا و چه در بخش نظارت از تجربیات پروژه آزادراه تهران-شمال بهره مند شوند چرا که این پروژه یک تجربه ارزشمند در حوزه ایمنی پروژه تونل و ساخت انواع پل ها است که شاید در جاده های کشور کمتر به آن توجه شده باشد.

وی افزود: این پروژه می‌تواند برای دانشجویان ما در دانشکده‌های فنی الگوی مهمی باشد.

لاریجانی اظهار کرد: از تمامی دست‌اندرکاران ساخت پروژه آزادراه تهران_شمال قدردانی می‌کنم.

وی تأکید کرد: لازم است مجلس با تأمین منابع و دولت با تخصیص به موقع منابع از این پروژه ملی حمایت کند.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت تحلیل به موقع این پروژه گفت: در ذهن مردم این پروژه دارای سابقه طولانی است، به همین منظور توقع داریم که کار به موقع تحویل داده شود تا ذهنیت مردم نسبت به این پروژه اصلاح شود.

لاریجانی تأکید کرد: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از قطعه اول این پروژه به عنوان کار عظیم در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی در پایان گفت: از صدا و سیما و رسانه ملی در خواست می‌کنیم که مستندی از روند ساخت و پیچیدگی این پروژه تهیه کنند.همچنین رسانه‌های دیگر تلاش کنند این پروژه عظیم را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار