نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ارائه راهکاری‌های تشویقی برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی در قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ارائه راهکارهای تشویقی و بسته‌های مفید با هدف ارتقا فرهنگ کتابخوانی در قم تاکید کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی آیت الله العظمی خامنه‌ای اظهار داشت: شهر قم در تولید علم پیشگام است و شهر علم محسوب می‌شود و نقش مهمی در تولید جهانی دارد.
وی ادامه داد: در قم کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز اصلی در اشاعه علم محسوب شده و در سطوح وسیع به همه اقشار و در همه طبقات دانش خدمات ارائه می‌دهد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سطح استان علم زنده و پویاست و بالندگی دارد و به لحاظ تولید علم و نشر، کتاب، کتابخانه و کتابداری پیشگام است.
وی با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: در قم باید بسته فرهنگی شامل منابع مفید و راهکارهای تشویقی تهیه شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.
بنایی افزود: وظیفه همه مسئولان و کتابداران است که با بسترسازی و فرهنگ سازی، زمینه مطالعه را برای همه مردم فراهم کنند.
وی ابراز داشت: امیدواریم با فراهم کردن امکان دسترسی آسان مردم به کتاب و اطلاع رسانی بیشتر در خصوص استفاده مردم از کتاب و کتابخانه قم به عنوان شهر علمی نسبت به سایر استان‌ها پیشگام و پیش قدم باشد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.