گلوبال ریسرچ: پناهجویان سلاحی سیاسی در دستان امپراطوری آمریکا

گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای به بررسی کتاب جدید یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا پرداخته است که در آن آوارگان، ابزاری سیاسی در دستان واشنگتن معرفی می‌شوند.

گلوبال ریسرچ: مهاجران سلاحی سیاسی در دستان امپراطوری آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال ریسرچ، مایکل اسپرینگمن، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در دومین کتاب تازه منتشر شده خود با عنوان «خداحافظ اروپا؟ سلام بر آشوب؟: بمب مهاجر مرکل» به بررسی موضوع پناهندگان پرداخت. اسپرینگمن در این کتاب این بحث را مطرح می‌کند که مسئله آوارگان و مهاجران تعمدا بوسیله امپراطوری آمریکا شکل گرفت تا به عنوان ابزاری سیاسی بکار گرفته شود.

اسپرینگمن می‌نویسد: بدبختی پناهندگان یکی از نتایج برنامه‌ریزی شده حملات نظامی غیرقانونی و وحشتناک به سوریه و سایر کشورها است. این آوارگان در پی جنگ‌های نیابتی بوسیله غرب و از جمله اسرائیل ایجاد شده‌اند.

این نویسنده در ادامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک نهاد تروریستی یاد می‌کند و این رژیم را معمار همیشگی آشوب می‌نامد. نویسنده این کتاب تاکید می‌کند که به طور کلی این طراحی‌ها به منظور پیشبرد منافع امپراطوری آمریکا صورت می‌گیرد. 

اسپرینگمن در کتاب خود شواهد بسیاری را ارائه می‌دهد که براساس آن میلیون‌ها مهاجر به عنوان گروگان انسانی مدنظر قرار گرفته‌اند. از جمله در این باره به اقدامات سازمان‌های غیردولتی «نت هوپ» و گروه «مررسی» اشاره می‌کند که سابقه ارتباط با دولت آمریکا را دارند. نویسنده با اشاره به نام چند سازمان غیردولتی دیگر که در مهاجرت اجباری نقش دارند، این موضوع را مطرح می‌کند که یکی از انگیز‌های آنها بی‌ثبات کردن اروپا به عنوان یکی از چالش‌های اقتصادی پیش روی آمریکا است.

گلوبال ریسرچ می‌نویسد: اسپرینگمن که زمانی در وزارت خارجه آمریکا در جده عربستان مشغول بکار بوده از نزدیک شاهد استخدام تروریست‌ها بوسیله آمریکا و اعزام آنها به این کشور برای آموزش‌ و سپس بکارگیری در جنگ‌های نیابتی بوده است. این تجربه زمینه‌ای مناسب را برای کتاب اول او با عنوان «ویزای القاعده» فراهم کرد.

او در کتاب اول خود نوشت: «از حدود 20 کارمند کنسولگری آمریکا در جده تنها سه نفر از جمله خود من برای وزارت خارجه کار می‌کردیم و بقیه کارمندان سازمان سیا و همچنین سازمان امنیت ملی آمریکا و همسرانشان بودند». این نویسنده یادآور می‌شود که سازمان سیا وزارت خارجه را اداره می‌کند و این موضوع درباره بسیاری از ادارات و نهادهای دولتی آمریکا صادق است.

اسپرینگمن همچنین با ارائه شواهدی استدلال می‌کند که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، یکی از طراحان بزرگترین هجوم مهاجران به اروپا است. او در بخشی از این کتاب مرکل را به این علت مورد سرزنش قرار می‌دهد؛ اما به طور کلی آمریکا را مسئول این موضوع می‌داند.

در بخشی از این کتاب آمده است ایجاد بی‌ثباتی در کشورها از طریق تهاجم و جاسوسی، که اهداف و منافع آمریکا را در خاورمیانه پوشش می‌دهد، موج مهاجرانی را ایجاد کرده که با راهی شدن به سمت شمال و غرب موجب ایجاد بی‌ثباتی در اتحادیه اروپا و به طور خاص آلمان شده است.

گلوبال ریسرچ در پایان می‌نویسد: آگاهی اسپرینگمن از سیاست واشنگتن این دیدگاه ترسناک را منعکس می‌کند که سیاستمداران آمریکا جهان را طوری می‌بینند که در آن مهاجران  ابزار و سلاح سیاسی تلقی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار