انجام ۹۶۰ فقره بازرسی و نظارت در خراسان شمالی

رئیس اتاق اصناف استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۹۶۰ فقره بازرسی و نظارت در بازار استان انجام شده است.

انجام ۹۶۰ فقره بازرسی و نظارت در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، امیدوار رئیس اتاق اصناف استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت روز ملی اصناف گفت: در سه ماهه سال جاری ۹۶۰ مورد بازرسی و نظارت از بازار و کسبه در استان انجام شده که از این تعداد ۳۸ مورد فرم تخلف و ۷۸ مورد شکایت مورد بررسی و نظارت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ۲۲ هزار کسبه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار کسبه در بازار شهر بجنورد مشغول فعالیت هستند.

امیداوار با بیان اینکه با روند اقتصادی و افزایش بی رویه نرخ ارز در بازار که در بخش گرانی اغلب کسبه به صورت استجاری هستند گفت: بیشتر اقلام از شهر های دیگر وارد استان می شود و افزایش این گرانی ها به بازار بجنورد ربطی ندارد‌.

وی گفت: در بخش گران فروشی و نظارت در استان قیمت ها را رصد می کنیم و خریدار با اطمینان خاطر و امنیت در بازار می تواند جنس مورد نیازش را خریداری کند.

وی با اشاره به این که بازار جزو معدود بخش هایی است که با اعتبارات خصوصی فعالیت دارد، افزود: اتاق اصناف ارتباط با تولید کننده توسط بخش خصوصی برقرار می کند و در بحث اقتصاد مقاومتی در این محدوده ی زمانی مجموعه ی بازار در کنار بخش دولتی بوده است.

امیدوار گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۹۸۷ مورد بازرسی و نظارت در بازار استان انجام شده که از این تعداد ۱۷۰ مورد فرم تخلف و همچنین به ۳۹۸ مورد شکایت رسیدگی شده است.

امیدوار در ادامه با اشاره به اینکه بحث گرانی به بخش خصوصی مربوط نمی شود و به تغییرات ارز بستگی دارد افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان گشت های مشترکی را در این ایام انجام و سعی می کنند تنش به وجود آمده در بازار را کنترل کنند.

یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه به حضور پر رنگ بانوان اشاره کرد و گفت : ۲۶ هزار و ۳۴۹ واحد صنفی در خراسان شمالی توسط ۱۳۶ اتحادیه ساماندهی می شوند که از این تعداد ۶ هزار ۸۷۶ پروانه به نام بانوان و ۱۹ هزار و ۴۷۳ مربوط به آقایان در استان وجود دارد که ۶۵ هزار و ۸۷۶ نفر در این زمینه در استان اشتغال دارند.

وی اظهار کرد: از این تعداد واحد صنفی فقط ۲ هزار و ۷۰۹ واحد فاقد پروانه هستند که هم اکنون در حال انجام فرایند می باشند.

نیکدل گفت: نا بسامانی در بازار ارز باعث بلا تکلیفی ها در استان شده و این اثرات در تولید داخل ، عرضه ، گرانی و عدم اطمینان آثار منفی در بازار استان گذاشته است.

گفتنی است: همایش ملی روز اصناف و روز صنعت و معدن هفتم و سیزدهم تیرماه با حضور مهمان کشوری در استان برگزار می شود.
انتهای پیام/ب

وجود ۲۶ هزار و ۳۴۹ واحد صنفی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.