هشدار سازمان پزشکان بدون مرز به ایتالیا و اروپا

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز ایتالیا با اشاره به کشتی‌های سرگردان حامل بیش از سیصد آواره در آب‌های دریای مدیترانه به مقامات ایتالیایی و اروپایی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایتالیایی زبان اونیره، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز ایتالیا با اشاره به دو کشتی سرگردان حامل بیش از سیصد آواره در آب‌های دریای مدیترانه و بسته شدن بنادر ایتالیا و مالت بر روی آنها به مقامات ایتالیایی و اروپایی هشدار داد.

"کلئودیا لودزانی" در پیامی در خصوص شرایط آوارگان سرگردان سوار بر کشتی در دریای مدیترانه در پیامی اعلام کرد: افرادی که اکنون در دریا بسر می‌برند، گروگان تقویم برنامه‌های سیاسی اروپا هستند. پس از واقعه دردناک هفته پیش کشتی آکواریوس (سرگردان در آب‌های مدیترانه) که مجبور به پیاده کردن ششصد و سی مسافر خود در بندر والنسیا در اسپانیا شد، ما نگران (نتیجه) دور جدیدی از گفتگو‌های میان مقامات ایتالیا و برخی دیگر از دولت‌های اروپایی هستیم که در این ساعت‌ها از اختصاص بندری امن به کشتی لایفلاین و کشتی باری مائرسک، خودداری می‌کنند.

این سازمان با اشاره به شرایط انسانی و بشردوستانه و نیز مذاکرات میان دولت (های اروپایی) در خصوص زمینه‌های مختلف قانونی و سیاسی (پذیرش آوارگان)، از مقامات ایتالیایی خواستار اختصاص هر چه سریع‌تر یک بندر مطمئن و امن به دو کشتی سرگردان در آب‌های مدیترانه به منظور کمک و درمان مسافران آن شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار