بازدید کارشناسان اتریشی از زیستگاه‌های حیات وحش گلستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: کارشناسان اتریشی از زیستگاه‌های حیات وحش استان بازدید کردند.

عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ افزود: کارشناسان و معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت توسعه و پایدار کشور اتریش در سفر خود به گلستان از برخی زیستگاه‌های حیات وحش استان دیدن کردند.


وی اضافه کرد: این گروه ۱۰ نفره از بخش‌های تحقیقاتی، بین الملل،کارشناسان محیط طبیعی و محققان سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط زیست اتریش است.


عبدوس گفت: در این بازدید یک روزه این گروه تحقیقاتی از جزیره آشوراده، پهنه آبی خلیج گرگان، نوار ساحلی بندرترکمن و محدوده پارک ملی گلستان دیدن کردند.


ویکتوریا هاسبر معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت توسعه و پایدار کشور اتریش این سفر تحقیقاتی را در راستا یاداشت تفاهم بین ایران و اتریش در سال ۲۰۱۵ دانست و گفت: در این راستا در دو نوبت کارشناسان حفاظت محیط زیست ایران به اتریش آمده و از مناطق حفاظتی این کشور دیدن کردند.


در سال ۹۵ گروهی ۱۲ نفره از محیطبانان و مسئولان محیط زیست ایران با سفر به اتریش ضمن شرکت در سمینار و کارگاه‌های آموزشی از چهار پارک ملی این کشور دیدن کردند و در خصوص نحوه حفاظت و مدیریت پارک‌های ملی، تعامل با ذینفعان و مشارکت مردم حاشیه پارک، نحوه بودجه ریزی، درآمدزایی، آموزش محیط بانان، ساختار‌های مدیریتی پارک، طبیعت گردی بحث و تبادل نظر شد


این گروه تحقیقاتی از زیستگاه‌های حفاظت شده و پارک‌های ملی ایران در استان‌های مختلف دیدن کرده اند.

انتهای پیام/ق

 

کارشناسان اتریشی از زیستگاه‌های حیات وحش گلستان دیدن کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.