روستاییان خوزستان چشم انتظار تانکرهای آبرسان/ تشنگی در جوار آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از آبرسانی به بیش از 350 روستا در استان بوسیله تانکرهای آبرسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درویشعلی کریمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان اینکه 4 هزار و 100 روستا در سطح استان وجود دارد، گفت: از این تعداد آبرسانی به 380 روستا بوسیله تانکر صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: غیر از این روستاها که با تانکر آبرسانی می‌شوند، آب موردنیاز مابقی روستاها از طریق چشمه، چاه‌های عمیق، آب لوله‌ کشی و آب های جاری تامین می گردد.

کریمی با بیان اینکه به تبع خشکسالی که در کشور رخ داده، آب شهری و روستایی نیز دچار بحران شدید شده است اذعان داشت: این بحران مربوط به دیروز و امروز نیست و 10 تا 15 سال است که کشور وارد دوره خشکسالی 30 ساله شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته بحران خشکسالی تشدید شده اظهار کرد: کاهش دبی رودخانه‌ها و چاه‌ها به ویژه در شهرهای پایین دست و جنوبی استان مثل آبادان و خرمشهر از آثار نشان دهنده وقوع خشکسالی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی به مواجه شهرهای شمالی مثل؛ باغملک و شمال شرق بهبهان با مشکل کاهش آب اشاره کرد و بیان داشت: برای مثال در منطقه بید بلند بهبهان 4 حلقه چاه، در اندیمشک 2 حلقه چاه و در باغملک 3 حلقه چاه خشک شده اند.

وی با بیان اینکه در دوره بسیار بحرانی خشکسالی قرار داریم و تمهیدات لازم برای آن را پیش بینی کرده بودیم، گفت: هر سال که جلوتر می‌رویم بحران هم بیش تر می‌شود، به همین دلیل تمهیداتی برای چاه‌های جایگرین، ترمیم چشمه‌ها، افزایش تانکرهای آبرسانی، بهبود وضعیت موجود و غیره در سطح استان برای جلوگیری از بحران انجام داده ایم.

درویشعلی کریمی در ادامه مشکل آب در روستاهای آبادان و خرمشهر را همچنان بحرانی عنوان و اذعان کرد: در مقطع این 2 شهرستان EC آب به 19 هزار میکروموس رسیده، اما خوشبختانه در دیگر روستاهای استان بحران آب وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با افزایش دبی رودخانه و باز کردن دریچه‌های سد و ایجاد سد در بهمنشیر برای جلوگیری از هدر رفت آب شیرین به دریا به نظر می‌رسد در روزهای آتی EC آب کاهش یابد و توزیع آب در شهر و روستا به روال عادی بازگردد.

انتهای پیام/گ

آبرسانی به روستاها با تانکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.