مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا:

4200دانش‌‌آموز دختر خراسان جنوبی به راهیان نور می‌روند

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از اعزام 4 هزار و 200 دانش‌‌آموز دختر استان به راهیان نور در راستای درس آمادگی دفاعی خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا (ع)، محمد وحدتی اظهار داشت: 4 هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان از 11 بهمن‌ماه طی 11 کاروان به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند که هر شهرستان یک کاروان مستقل دارد.
وی در زمینه ارتباط بین درس آمادگی دفاعی و اعزام به اردوهای راهیان نور ادامه داد: در گذشته درس آمادگی دفاعی فقط در زمینه آمادگی دفاعی نظامی بوده که اکنون بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده رویکرد آن فرهنگی شده است و یک قسمت از این برنامه‌ها آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان که در سال‌های اخیر راهیان‌نور چه به تنهایی و چه همراه خانواده به این مناطق اعزام شده بودند از برنامه پیش‌رو بسیار استقبال کردند.
وحدتی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش و بسیج به این نتیجه رسیدند که باید نسل جوان را با ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور که امروزه نیاز تمامی نسل‌های ما است، آشنا سازند و نسل جوان باید شناخت و آشنایی کامل با مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس را داشته باشند.
وی یادآور شد: این اردوها بیشتر از پنج روز طول نمی‌کشد و با اجرای برنامه‌هایی از جمله رزمایش، بازدید از یادمان‌های اروندرود و خرمشهر، آبادان، شلمچه و یادمان هویزه و طلاییه و دهلاویه همراه است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در رزمایش برگزار شده در طول اردو بازسازی زمان جبهه و جنگ را داریم که به صورت انفجارات و منورهایی صورت می‌گیرد که دانش‌آموزان از دور تماشاگر این عملیات هستند.
وحدتی اضافه کرد: ناوگان پیش‌بینی شده برای حمل و نقل شامل 105دستگاه از بهترین اتوبوس‌های سطح استان است.
وی، در مورد دغدغه‌ای که بعضی از خانواده‌ها دارند از جمله مشکلات جاده و سردی هوا یادآور شد: در کنار همه اینها لوازم امدادی به همراه آمبولانس، پزشک و پرستار زن و دانش‌آموزان و فرهنگیانی که دوره امدادگری را دیده‌اند اعزام می‌شوند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.