در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛

جرائم خشن در خوزستان 32 درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: جرائم خشن در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تلاش پلیس و بکارگیری امکانات و ظرفیت های موجود و همکاری خوب مردم برای ارتقا امنیت عمومی اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی برای نظم و امنیت عمومی استان تلاش های صادقانه و دلسوزانه دارد که بحمدالله در سطح جامعه بازخوردگیری که از شهروندان شده است عملکرد نیروی انتظامی استان را مثبت و مطلوب ارزیابی کرده اند.

وی عملکرد پلیس در حوزه امنیت عمومی خصوصا جرائم خشن در استان را کم نظیر دانست و اظهار داشت: در حوزه جرائم خشن وقوع جرم کاهش بسیار قابل ملاحظه بوده و در 97 روز گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش وقوع جرائم خشن نشان می دهد.

سردار عباس زاده در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 103 درصد از جرائم خشن کشف شدند، اذعان کرد: این آمار در سال گذشته در مدت مشابه 31 درصد بوده و چنین افزایشی در استان کم سابقه است.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه افزود: با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی 90 درصد سرقت ها طی 97 روز گذشته سال جاری کشف شده که این رقم در سال گذشته 63 درصد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص کشفیات سلاح غیر مجاز گفت: طی مدت مذکور سلاح و مهمات غیرمجاز 70 درصد نسبت به سال 96 افزایش کشفیات داشته ایم و در این مدت یک هزار و 105 قبضه سلاح غیرمجاز جمع آوری شد.

سردار حیدر عباس زاده بیان داشت: در 3 ماه اول سال جاری 38 درصد کاهش تیراندازی غیرمجاز در سطح استان داشتیم و 102 درصد هم از این تیراندازی ها کشف شد که 90 درصد آن به روز بوده و مابقی کشفیات مربوط به تیراندازی های سال قبل است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 4 تن و 364 کیلو و 287 گرم انواع مواد مخدر در استان خوزستان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 183 درصد افزایش کشفیات داشته است.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا 15 باند مهم شناسایی و متلاشی شدند، اذعان داشت: امسال یک تریلیون و 506 میلیارد و 671 میلیون و 396 هزار و 500 ریال کشفیات قاچاق داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته چندین برابر افزایش نشان می دهد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه و کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری تصریح کرد: در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان مقام اول کشور را در زمینه کاهش تصادفات فوتی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/گ

کاهش جرائم خشن در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.