زاهدان /

ترور دانشمندان با قصد ممانعت از توسعه انسانی ایران است

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با ترور دانشمندان بویژه متخصصان هسته ای كشورمان قصد دارد از توسعه منابع انسانی و مسیر رو به رشد علمی ایران جلوگیری كند.

به گزارش باشگاه خبر نگاران ، عبدالعزیز جمشیدزهی افزود: توسعه منابع انسانی پیش درآمد توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر كشور است و دشمن به شدت از افزایش دانشمندان ایرانی هراس دارد.
وی بیان كرد: پیش از این دشمنان تلاش می كردند مغزهای متفكر را از ایران خارج كنند و امروز با مشاهده پیشرفت دانشگاههای ایران و تربیت متخصصین و دانشمندان برجسته در علوم مختلف به ترور استادان دانشگاهها روی آورده اند.
وی اظهار داشت: دشمن به شدت از پیشرفت هسته ای ایران بیم دارد و چون از كارشكنی در مسیر توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ناامید شده است دانشمندان ما را هدف ترور قرار داده است.
این نماینده مجلس با بیان اینكه دشمن از گسترش نفوذ ایران در دیگر كشورها بیمناك است، گفت: تبلیغات دشمن مبنی بر صلح آمیز نبودن فعالیت های هسته ای كشورمان در مجامع بین المللی به نتیجه نرسید و این عامل نیز از دیگر دلایل یاس آنها و تلاششان در ترور دانشمندان ایرانی است.
جمشیدزهی افزود: دشمنان به زعم خود از ابتدای انقلاب تاكنون به هر طریق با مانع تراشی از قدرت گرفتن جمهوری اسلامی جلوگیری كردند و اینك كه ایران زیر بیرق اسلام و ولایت فقیه به پیشرفت های مختلف دست یافته است، ترور و تحریم را پیشه كرده اند.
وی با محكوم كردن ترور استاد جوان دانشگاه 'مصطفی احمدی روشن'، گفت: بی تردید دستگاههای جاسوسی آمریكا و رژیم صهیونیستی در این حمله وحشیانه دست داشتند و همچنان درصدد پیاده سازی نقشه های شومشان برای ایجاد بحران داخلی در ایران هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.