رئیس بخش پروتز ایمپلنت دانشگاه دندان پزشکی دانشگاه آزاد:

فضاي دندانپزشكي ،ايمپلنت را احاطه كرده است

رئیس بخش پروتز ایمپلنت دانشگاه دندان پزشکی دانشگاه آزاد گفت: جو بازار و فضای دندان پزشکی ، ایمپلنت را احاطه نموده و تبلیغات بسیار زیاد و پیام های فراوان در اين حوزه وجود دارد.

دکتر مهران نوربخش رئیس بخش پروتز ایمپلنت دانشگاه دندان پزشکی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار كرد: بسیاری از بیمارانی که نیاز به ارتودنسی داشته و باید دو سال تحت درمان باشند ، می توان در یک زمان کوتاه یک روزه تا حداکثر دو هفته یک درمان خوبی را ارائه داده و زیبایی و لبخند زیبا و شرایط دیگر از نظر محیط دهانی را برای بیمار فراهم نمود.
وی با بیان اینکه لامینیت مانند پوسته ناخن بر روی دندان است و امکان دارد در اثر عوامل و در طول زمان بیفتد اظهار كرد: اصولا هر ماده ای ،در طول زمان خستگی ناشی از کار داشته و هيچ درمان یا پروتزی برای تمام عمر کار نميکند .
دكتر نوربخش ادامه داد: این درمان مانند هر درمان دیگری امکان دارد شکستی را داشته باشد كه این زمینه شرایط بیمار، شرایط دهانی ، نحوه غذا خوردن و مراعات وی حائز اهمیت است تا طول دوره ماندگاری لامینیت افزایش یابد .
وي تصريح كرد : طرح درمان در پروتز اهمیت حیاتی را داشته و بیش از 80 درصد کارهای مراجعه كننده در مطب کارهایی است که قبلا بر روی دندان بیمار انجام و منجر به شکست شده است كه كار در اين حوزه سخت تر است.
رئیس بخش پروتز ایمپلنت دانشگاه دندان پزشکی دانشگاه آزاد با بيان اينكه طرح درمان اهمیت اساسی حتی در زندگی را دارد گفت : اگر در طرح درمان اشتباهی صورت گیرد در آخر به شکست منتهی می شود.
وی اظهاركرد : جو بازار و فضای دندان پزشکی ، ایمپلنت را احاطه نموده و تبلیغات بسیار زیاد و پیام های فراوان در مورد این کار وجود دارد .
نوربخش يادآور شد: ایمپلنت شامل چند بخش شامل قیمت ایمپلنت ، پایه مورد نظر ، قطعات لابراتواری ، هزینه های تکنیسین لابراتوار ، هزینه جراح ، هزینه پروتزیست و .. است که اگر همه کیفیت ها مناسب باشد نتیجه کار خوب خواهد بود در غیراین صورت کار به درستی انجام نخواهد شد .

کیفیت مواد کارخانه های مختلف دندانپزشكي بی نهایت متفاوت هستند

این دندان پزشک ابراز داشت : هنر جراح و دندان پزشک و پروتزیست با هم یکسان و یکنواخت نیست ضمن اینکه مجموعه قیمت مواد و متریال نیز متفاوت است كه نتیجه نهایی عمل ناشی از همه این مجموعه می باشد كه در اين راستا مي توان ایمپلنت بسیار ارزان با نتایج قابل پیش بینی گذاشت و یا ایمپلنت مناسب گذاشت و رضایت بیمار را جلب کرد .
وی ادامه داد : کیفیت مواد کارخانه های مختلف بی نهایت متفاوت بوده بطوري كه مواد همرنگ دندان از 5 هزار تومان تا 140 هزار تومان یک تیوب 4 گرمی است ولي تجهیزات و مواد دندان پزشکی نسبت به يكديگر در بلند مدت دوام و پایداری متفاوتي دارند كه باید با استخوان عجین شوند.
رئیس بخش پروتز ایمپلنت دانشگاه دندان پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به اينكه فردی که دندان پزشک می شود پس از گذراندن دوره طولانی مدت و کار در شهرستان و .. در 30 سالگی وارد بازار کار می شود و با هزینه های سنگین مطب ، مواد ، وسائل و .. باید دست و پنجه نرم ميکند تصريح كرد: پزشک باید با تمام هزینه هایی که به وی تحمیل می شود ، زندگی خود را بتواند تامین نماید و به تبع آن بتواند با آرامش درمان های صحیحی را انجام دهد كه اگر پزشک در مسائل مالی مشکلاتی را داشته باشد مطمئن باشید که اولین صدمه آن به خود بیمار باز می گردد .
وی با گله از این که تنها چیزی که دولت کنترل می کند قیمت هزینه های درمانی است و به هزینه های دیگر کار ندارد افزود : اگر قرار است هزینه ای بالا نرود ، پس باید شامل همه چیز باشد چرا كه در غیر این صورت باید همه هزینه ها تغییر كند .
دکتر نوربخش با اشاره به اينكه پزشک باید آرامش شغلی داشته باشد افزود: عمده ترین وظیفه نظام پزشکی ، محکومیت پزشکان است كه همه اصناف در حمایت از افراد کارهای بسیاری را انجام می دهند اما متاسفانه اين گروه باید مبلغی را برای عضویت نظام پزشکی پرداخته و سپس منتظر باشند در دادگاه آنها شركت نمايند كه در اين راستا
نظام پزشکی وظیفه دارد از پزشک حمایت درستی داشته و حداقل حمایت ها را ايجاد نمايد ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار