ایجاد بیش از ۴۰۰۰ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در سال جاری بیش از چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

ایجاد بیش از 4000 هزار شغل در کمیته امدادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد لطفی صبح شنبه در نشست توسعه اشتغال به تلاش‌های صورت گرفته برای اشتغال مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: توانمندسازی خانوار‌های مددجو از مهم‌ترین اقداماتی است که کمیته امداد انجام می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: امسال در نظر داریم تسهیلات ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت را به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش داده و زمینه‌های لازم برای ایجاد چهار هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی را افزایش دهیم.

ایجاد بیش از دو هزار فرصت شغلی برای جامعه مددجویی

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۷۷ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان برای جامعه مددجویی ایجاد شده است، گفت: این تعداد فرصت شغلی زمینه خودکفایی بسیاری از مددجویان کمیته امداد را در این استان فراهم کرده است.

لطفی عمده این مشاغل را در قالب طرح‌های خدمات، دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و شیلات عنوان کرد و افزود: مددجویان متقاضی این مشاغل قبل از ورود به شغل مورد نظر، دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای لازم را برای مدیریت صحیح طرح فرا می‌گیرند.

برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی کمیته امداد

وی با بیان اینکه بخشی از زمینه‌سازی برای اشتغال، تعیین مدل اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: در حال حاضر مدل اشتغال‌زایی کمیته امداد یکی از بهترین مدل‌های ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر مشاوره قبل و بعد از پرداخت تسهیلات به مددجویان را یکی از مزایای مدل اشتغال‌زایی کمیته امداد دانست و افزود: برای موفقیت طرح‌های اشتغال مددجویان، ناظران و امدادگران این نهاد از ابتدا تا انتها بر روند اجرای این طرح‌ها نظارت‌های لازم را دارند.

وی پشتیبانی از طرح‌های در حال اجرای مددجویان را از دیگر خدمات کمیته امداد عنوان کرد و گفت: خرید محصولات تولیدی، پرداخت تسهیلات مجدد برای توسعه طرح و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی از دیگر مزایای مدل اشتغال‌زایی کمیته امداد است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.