توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: زنان سرپرست خانوار استان بوشهر برای اشتغال توانمندسازی می‌شوند.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مریم آذرشب صبح یکشنبه در نشست هم‌اندیشی حل مشکلات بانوان شهرستان بوشهر اظهار داشت: توسعه اشتغال بانوان به عنوان یکی از اولویت‌های بسیار مهم در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: اشتغال پایدار را در دستور کار داریم و در این راستا تلاش می‌شود تا در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، آموزش‌های لازم به متقاضیان ارائه شود تا برای اشتغال توانمند شوند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: برای فراهم کردن زمینه ایجاد مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار نسبت به نیاز سنجی و شناسایی اولویت‌های شغلی اقدام می‌شود.

جمع آوری بانک‌های اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار

وی از ایجاد بستر مناسب برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار خبر داد و افزود: تجمیع بانک‌های اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار برای دسترسی به یک بانک اطلاعاتی جامع و روزآمد در دستور کار است.

آذرشب بیان کرد: بهره‌گیری از یک نظام جامع پایشی برای رصد وضعیت زنان سرپرست خانوار در فرایند توانمندسازی و اشتغال از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در جامعه هدف است.

وی از توانمندسازی و مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار به منظور ایجاد زمینه اشتغال پایدار و ارائه تسهیلات خود اشتغالی خبر داد و گفت: در این راستا از ظرفیت سازمان‌های اجتماعی و مدنی، تشکیل تعاونی‌ها و انجمن‌های حمایتی و خدمات رسانی استفاده می‌شود.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار داشت: آموزش و ارائه دوره‌های حرفه آموزی، مشاوره شغلی، تحصیلی، کاریابی و اشتغال، تبادل تجربه و اطلاعات و مدیریت بحران‌های خانوادگی در دستور کار است.

انتهای پیام/ف

ندافاضلی

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.