سلطانخواه خبرداد؛

اين هفته؛ رونمايي از 6 داروي توليد داخل

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: اين هفته از 6 قلم دارو که عموما براي بيماري هاي صعب العلاج و سرطاني مورد استفاده قرار مي‌گيرد رونمايي مي شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت نسرين سلطانخواه اظهار داشت: اين داروها را که محققان و متخصصان کشورمان توليد کرده اند، هم اينک در فرايند سيستم درمان کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و داراي ارزبري بالايي بودند که سالانه موجب خروج ارز زيادي از کشور مي شد.
وي خاطر نشان کرد: سال 1388، با توجه به نياز کشور مبني بر توليد داروهاي با ارزبري بالا، تفاهم نامه اي با وزارت بهداشت منعقد شد تا در قالب طرح کلان ملي با اعتباري بالغ بر 150 ميليارد ريال به توليد اين داروها اقدام شود.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: در اين خصوص وزارت بهداشت طي فرآخواني که داشت فهرست داروهاي مورد نظر را اعلام کرد و محققان، متخصصان و شرکتهاي دارو ساز که توانمندي ساخت اين داروها را در داخل داشتند در اين فرآخوان شرکت کرده و با انعقاد قراردادي با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري کار خود را شروع کردند.
سلطانخواه افزود: معاونت علمي بر اساس قراردادهاي منعقد شده حمايتهاي مالي را به دو صورت بلاعوض براي توليد دانش فني و ارائه تسهيلات براي توليد انبوه در اختيار سازندگان دارو قرار داد.
وي اظهار کرد: در فرايندي که از سال 88 در قالب طرح کلان ملي توليد داروهاي وارداتي صورت گرفته از 15 قلم دارويي که در مرحله اول قراردادشان منعقد شده است 6 قلم دارو آماده رونمايي است که در هفته جاري صورت خواهد پذيرفت.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تاکيد کرد: اين داروهايي که در داخل کشور توليد شده اند مجوزهاي بهره برداري را اخذ کرده و تست هاي باليني را پشت سر گذاشته اند و برخي هم مجوزهاي توليد انبوه را دارا هستند.
وي تصريح کرد: اين طرح کلان ادامه خواهد داشت و وزارت بهداشت هم مدام در حال اضافه کردن داروهاي مورد نظر خود است.
سلطانخواه خاطر نشان کرد: همزمان با رونمايي از اين داروها، آغاز به کار چند طرح کلان ديگر در حوزه هاي فناوري IT، انرژي هاي نو و صنعت ريلي کليد مي خورد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار