مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد

احداث شهرک توریستی با اعتبار 550 میلیارد تومان در بوشهر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از احداث شهرک توریستی با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان در این منطقه خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، سیامک احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث این شهرک در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار مفید خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به وجود پارس‌های شمالی و جنوبی، نیروگاه اتمی، دریا و سایر ظرفیت‌های صنعتی و تجاری، احداث این شهرک در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که نیاز به محیط آرام و مفرحی دارند بسیار ضروری است.
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم سرمایه گذاران را در استان بوشهر جذب کرده و آن‌ها را اسکان دهیم قطعاً گردش مالی خوبی در استان ایجاد می‌شود، گفت: باید بتوانیم برای سرمایه‌گذارانی که در استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌کنند عاملی انگیزشی ایجاد کنیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مساحت شهرک توریستی بوشهر را 127 هکتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده و زیرسازی حدود 40 درصد آن به انجام رسیده است.

احمدی احداث استادیوم ورزشی چندمنظوره 15 هزار نفره، شاپینگ‌های ورزشی، اماکن بهداشتی، بیمارستانی، بازارچه بین‌المللی، احداث پارک آبی در مجاورت آن و بسیاری دیگر از خدمات رفاهی در این شهرک را از ویژگی‌های منحصر به فرد آن عنوان کرد و گفت: هم اکنون بزرگ‌ترین مشکل سرمایه‌گذارانی که به استان بوشهر سفر می‌کنند مربوط به اسکان بوده و با احداث هتل بسیار بزرگ و مجللی در این شهرک، مشکلات برطرف می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به احداث کوه مصنوعی به ارتفاع 75 متر در شهرک توریستی بوشهر افزود: در بالای این کوه مصنوعی مجموعه‌ای از شهربازی سرپوشیده و روباز احداث می‌شود که در کشور منحصر به فرد است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه در ارتفاع 30 متری این کوه مصنوعی، برجی 14 طبقه احداث می‌شود، ابراز کرد: این برج دارای کافی شاپ، رستوران، شهربازی و سایر مکان‌های تفریحی است.

احمدی اعتبار این پروژه عظیم را 550 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: برای زیرسازی این پروژه 50 میلیارد تومان، شبکه‌های آب، برق و سایر تأسیسات شهری آن 50 میلیارد و همچنین برای احداث کل مجموعه نیز 450 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر درباره بازارچه بین المللی این منطقه نیز اظهار کرد: تا پایان سال 91، 60 هزار متر مربع از بازارچه بین‌المللی بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
احمدی با بیان اینکه پس از احداث بازارچه و شهرک گردشگری بوشهر کل منطقه دچار تحول می‌شود، ابراز کرد: احداث اینگونه پروژه ها علاوه بر ارتقای ارزش اراضی، ریسک سرمایه‌گذاری را نیز پایین می‌آورد.
وی با بیان اینکه در این شهرک 960 ویلای مسکونی احداث می‌شود،افزود: تمامی شهروندان استان در صورت تمایل می‌توانند با خرید زمین و بر اساس طرح‌های یکسانی که ارائه می‌شود، در این شهرک سرمایه گذاری و سکونت کنند.
احمدی به تهدیدات اخیر دشمنان ایران اسلامی درباره نیروگاه اتمی بوشهر اشاره و تصریح کرد: وجود چنین مجموعه‌هایی که به صورت کلی انسانی هستند می‌تواند تبلیغات دشمنان مبنی بر نظامی بودن نیروگاه اتمی بوشهر را خنثی کند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.