استاندار قم تاکید کرد

محوریت مساجد در توسعه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی

استاندار قم بر توجه به نقش مساجد در توسعه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در دیدار مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد اظهار داشت: مساجد از آغاز اسلام به عنوان مهم‌ترین پایگاه برای ترویج دین اسلام، در کنار کارکردهای عبادی خود، در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز تامین کننده بسیاری از نیازهای جامعه بوده‌اند.
وی لزوم توجه به مسجد محوری را یادآور شد و با اشاره به ظرفیت‌های خوب مساجد کشور گفت: تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی که قابلیت اجرای آنها در مساجد وجود دارد باید به سمت مساجد سوق داده شود.
موسی‌پور به حمایت‌های ویژه از مساجد استان در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: در طول چند سال اخیر کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری در زمینه احیای مساجد و رونق فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در سطح کانون‌ها و مراکز فرهنگی مساجد استان صورت گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی در محلات حاشیه شهر، افزود: در آموزش‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد باید تعمیق باورهای اعتقادی و ارزش‌های دینی رویکرد و هدف اصلی تمام برنامه‌ها باشد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.