29 دی ماه جاری در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری همایش دفاتر پیشخوان دولت در شیراز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس از برگزاری همایش آموزشی برای آشنایی کارگزاران دفاتر خدمات پیشخوان دولت با مقررات این بخش و آسیب‌شناسی ضعف‌های موجود در کارکرد این دفاتر در 29 دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در جلسه کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان فارس راهکارهای تقویت زیرساخت‌های لازم برای تحقق ارائه بیش از 420 خدمت الکترونیک از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولت در سطح استان فارس، مورد بررسی قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس در این کارگروه با تاکید بر اینکه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولت و گسترش دولت الکترونیک، سپردن کار مردم به مردم است، گفت: 460 دفتر خدمات پیشخوان دولت در سراسر استان فارس و 140 دفتر در شهرستان شیراز وجود دارد که تاکنون 98 خدمت را به واسطه شش دستگاه اجرایی به مردم ارائه داده‌اند.
عبدالحسین نافیان ادامه داد: با دستور استاندار فارس و با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال 90، تعداد خدمات قابل ارائه به مردم از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولت، بیش از 420 خدمت است که تحول عظیمی در ایجاد دولت الکترونیک محسوب می‌شود.
وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی که برای واگذاری خدمات خود به دفاتر خدمات پیشخوان دولت، اعلام آمادگی کرده‌اند، تا دو ماه آینده ارزیابی و از برترین‌ها در اسفند ماه سال جاری تجلیل می‌شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس با اشاره به عزم جدی مجموعه مدیریت استان فارس برای گسترش فعالیت دفاتر خدمات پیشخوان دولت، خواستار اهتمام بیشتر شرکت مخابرات استان فارس برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی ارتباطی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت در استان فارس شد.
نافیان همچنین از برگزاری همایش آموزشی برای آشنایی کارگزاران دفاتر خدمات پیشخوان دولت با مقررات این بخش و آسیب‌شناسی ضعف‌های موجود در کارکرد این دفاتر در 29 دی ماه جاری خبر داد.
به گزارش فارس، برخی از خدماتی که توسط دفاتر پیشخوان دولت در شهر شیراز صورت می‌گیرد برای شهروندان این شهر نتیجه‌ای جز اتلاف وقت و انرژی و سایش اعصاب در بر ندارد چراکه بخش خصوصی تاکنون در این زمینه آموزش‌های لازم را ندیده و ادارات و ارگاهانی نیز فقط به خاطر رفع تکلیف و اینکه خدمات الکترونیکی در اختیار مردم قرار داده‌اند، از مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کنند که در این میان می‌توان به نحوه به‌نام کردن قبض آب منازل و آپارتمان‌ها توسط آبفای شیراز اشاره کرد که در عمل غیرممکن به نظر می‌رسد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.