خواص بی‌نظیر انبه برای زیبایی پوست

انبه از میوه‌های خوشمزه و محبوبی است که خواص زیادی برای بدن دارد نوشیدن آب انبه به تقویت سیستم گوارشی، تنظیم قند خون و پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

خواص انبه برای پوستبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروزشما را با فواید انبه برای پوست آشنا خواهیم کرد و چند نوع ماسک ساده تهیه شده با این میوه را نیز آموزش می‌دهیم.

خواص کلی:

افزایش خاصیت الاستیسیته پوست: انبه سرشار از ویتامین‌ ای و سی است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن عامل اصلی بازسازی سلول‌های پوست و افزایش الاستیسیته است. عواملی چون آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی و مشکلات ژنتیک می‌توانند موجب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و افتادگی آن شوند.
کاهش چین و چروک ها: ویتامین سی با فرآیندهای شیمیایی که باعث تخریب سلول‌ها و ایجاد چروک می‌شوند، مبارزه می‌کند. استفاده موضعی از انبه روی نواحی پر چروک و در معرض آسیب توصیه می‌شود.

مرطوب نگه داشتن پوست: ویتامین ای برای برطرف کردن خشکی پوست و جوان نگه داشتن آن ضروری است. انبه منبع غنی این ویتامین است.
لایه برداری: اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در انبه باعث می‌شوند سلول‌های مرده پوست از بین بروند.

انواع ماسک انبه:

انبه، شیر، شکر برای لایه برداری: یک انبه، دو قاشق غذاخوری شیر کم چرب و یک قاشق غذاخوری شکر را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را به‌صورت اسکراب روی پوست صورت یا تمام بدن برای 15 دقیقه قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

انبه، عسل، ماست برای مقابله با جوش: خواص ضد تورمی عسل باعث کاهش جوش زدن می‌شود. مواد موجود در انبه و ماست نیز به نرم و مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند. یک قاشق غذا خوری انبه له شده را با یک قاشق عسل و یک قاشق ماست ترکیب کنید. صورت را کامل با آب گرم بشویید و سپس ماسک را زده، برای 15 دقیقه روی پوست نگه دارید.

انبه، عسل، آرد نخودچی برای روشن شدن پوست: آلودگی موجود در هوا و در معرض آفتاب ماندن می‌تواند پوست را تیره سازد. 2 قاشق غذاخوری انبه له شده را با یک قاشق عسل و 2 قاشق آرد نخودچی ترکیب کنید و آن را به پوست شسته و خشک شده بزنید. ماسک را برای 20 دقیقه روی صورت نگه دارید. این ترکیب ضمن لایه‌برداری به روشن شدن پوست به مرور زمان کمک می‌کند.
انبه، ماست و گلاب برای پوست حساس: ترکیب یک قاشق غذاخوری انبه له شده، یک قاشق ماست و 2 قاشق چایخوری گلاب به پوست‌های حساس کمک می‌کند تا در برابر جوش زدن و چروک‌های زودرس مقاوم شوند.

منبع:ایران بانو

انتهای پیام/

خواص انبه برای پوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
سلام پوست رویی هسته انبه باید جدا بشه ومغز داخل پودر بشه دیگه درسته
آخرین اخبار