دستگیری رمال اینترنتی در عملیات پلیس فتای اصفهان

فردی كه با ترفند رمالی و فالگیر در يكی از شبكه های اجتماعی اینترنتی از شهروندان كلاهبرداری می كرد،در عملیات پلیس فتای استان در یکی از استان های غربی کشور شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام این مطلب بيان داشت: در پي شکايت خانمي جوان مبني بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر در یکی از شبکه های اجتماعی اینترنت موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد شاکی در یکی از شبکه های اجتماعی با تبلیغ رمالی، طالع بینی و فالگیری مواجه شده و به نیت بخت گشایی مبلغ 5 میلیون ریال به حساب فرد مذکور واریز کرده اما پس از  آن  فرد رمال دیگر پاسخگوی تماس های وی نبوده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: سرانجام با اقدامات علمی و تخصصي در فضاي مجازي عامل ايجاد كننده صفحه رمالی ، شناسايي و طی عملياتی غافلگيرانه در يكي از استان هاي غربي كشور شناسايي و دستگیر شد.

وي ادامه داد: متهم با درج و انتشار آگهي طالع بيني و فال گيري پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از سادگي قربانيان با دادن وعده‌هاي دروغين از آنها کلاهبرداري مي‌کرد که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

سرهنگ مرتضوي به كاربران فضاي مجازي هشدار داد و گفت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافي را به شکل مدرن در شبکه‌هاي مجازي رواج مي‌دهند و به این طریق از سادگي و زودباوري طعمه‌هاي خود نهايت بهره را مي‌برند.

وی بیان داشت: فال گيران اينترنتي با درج مطالبي چون حل مشکلات خانوادگي و زناشويي، مسائل عشقي، مشکلات مالي، دعا براي خوشبختي و خبر از آينده در سايت ها و صفحات خود، افراد را ترغيب به گرفتن طالع، فال و دعانويسي مي کنند و از آنها مي‌خواهند مبلغی را به حسابشان واريز و نتيجه را با پست الکترونيکي دريافت کنند.

رئیس پلیس فتای استان خاطر نشان کرد: به کاربران اینترنت توصیه می کنیم با تقويت باورهاي ديني و افزايش آگاهي با اين پديده نوظهور مقابله کنند و همچنين به تبليغاتي که از طريق فضاي مجازي به‌خصوص شبکه‌هاي اجتماعي مي‌شود اعتماد نکرده و به هيچ وجه اطلاعات شخصي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

 

انتهای پیام/م

دستگیری رمال اینترنتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.