مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی ارشاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت مابه‌التفاوت فروش ناشران خارجی با ارز دولتی قطعی نیست

امیرزاده گفت: با توجه به شرایط موجود، پرداخت مابه‌التفاوت فروش ناشران خارجی با ارز دولتی قطعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ماه‌ها و هفته‌های اخیر شاهد بروز نوسانات ارزی در بازار کشورمان هستیم و این امر همه اصناف را تحت تأثیر قرار داده است که از میان آن‌ها می‌توان به فعالان عرصه فرهنگی کشور همچون ناشران، چاپخانه‌داران، صحافان و .. اشاره کرد.

در این میان گاهی خبر‌هایی منتشر شده و به گوش می‌رسند که با توجه به شرایط فعلی جای تأمل دارند. یکی از این خبر‌ها تصمیم معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای پرداخت مابه‌التفاوت فروش ناشران خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ارز دولتی است. این خبر در حالی منتشر شده است که اکثر ناشران کشورمان به کم‌توجهی مسئولان فرهنگی به حمایت از فعالان عرصه نشر اعتراض دارند و برخی از آن‌ها به اندازه‌ای مستأصل شده‌اند که در معرض تعطیلی مراکز فروش کتاب یا دفتر نشرشان قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید: دلال بازی ها قیمت کاغذ را افزایش داد


همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب تهران، در خصوص درستی یا نادرستی پرداخت مابه‌التفاوت ناشران خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ارز دولتی به خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این خبر صحت ندارد؛ البته برنامه‌ریزی‌ها و صحبت‌هایی شد، ولی هیچ نتیجه‌ای در زمینه پرداخت مابه‌التفاوت فروش ناشران خارجی با ارز دولتی گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دشوار حاکم بر مسائل ارزی، موضوع پرداخت مابه‌التفاوت فروش ناشران خارجی با ارز دولتی قطعیت ندارد و این موضوع مراحل کارشناسی خودش را طی می‌کند.

انتهای پیام/

تکذیب خبر پرداخت مابه‌التفاوت فروش ناشران خارجی با ارز دولتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.