طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر              

طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر  را در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان از دست ندهید. با آشنایی و دانستن طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر با عشق و علاقه بیشتری آشپزی کنید.

طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر              به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بعضی اوقات بهتر است با یک غذای متنوع سفره خود را زیباتر کرد و پیشنهاد ما این بار "طرز تهیه کرپ گوشت" با طعم قارچ و پنیر  است. کرپ گوشت یک غذای متنوع بوده که بسیار خوشمزه است و فایده های بسیاری برای بدن دارد. کرپ در اصل یک غذای فرانسوی بوده که بعد ها به دلیل خوش طعم بودن به فرهنگ ما نفوذ پیدا کرده است.

کرپ در زبان لاتین به معنای پیچاندن یا رول کردن می باشد.برای تهیه کرپ خمیر رقیقی را با آرد گندم درست کرده و آن را با کره در ماهیتابه داغ چرب شده می پزیم،کرپ پنکیک نازکی بوده که مواد درون آن طعم شیرینی دارند و می توان در صبحانه خود نیز از آن استفاده کرد . 

انواع کرپ

کرپ مرغ و کرپ ژامبون دو نمونه از کرپ های مخصوص ناهار و شام می باشند که برای تهیه آن ها معمولا از موادی مانند پنیر،تخم مرغ،قارچ،ژامبون و مرغ استفاده می شود.  در کرپ صبحانه با طعم شیرین  نیز  جهت  تزئین می توان از مربا،خامه قنادی،نوتلا،مواد شیرین و تکه های میوه استفاده کرد. این غذا بیشتر برای صبحانه یا دسر استفاده می شود و  برای کسانی که غذای شیرین می پسندند بیشتر مناسب است چون مواد درونش شیرین   می باشد ولی اگر طبعمان بیشتر با شیرینی سازگار نباشد،  می توانیم به جای مواد شیرین از گوشت یا ژامبون استفاده کنیم،که به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه قابل سرو می باشد.

کرپ گوشت با طعم  قارچ و پنیر  چه نوع غذایی است؟

کرپ گوشت،غذایی است که که زمان کم تری برای پخت آن صرف می شود و در مدت زمان کوتاهی درست می شود،این غذا را بعد پخت می توان تا چند روز در یخچال نگهداری کرد. با قرار دادن انواع گوشت و سبزیجات در میان کرپ آن را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل مصرف کرد.

طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر              

مواد لازم در طرز  تهیه کرپ گوشت با طعم  قارچ و پنیر

  • آرد کیک ۵.۲ الی ۳ فنجان
  • شیر ۳فنجان
  • تخم مرغ ۳عدد
  • نمک ۱قاشق چایخوری
  • روغن مایع ۴/۱ فنجان
  • آب گرم ۱ فنجان

طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر

  1. ابتدا باید شیر،آب گرم،تخم مرغ ها،نمک،روغن را در مخلوط کن به آرامی با هم مخلوط کرده و هم می زنیم.
  2. سپس آرد را به تدریج به مواد اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا خوب باهم همه ی مواد مخلوط شده و مایع نرم و روانی حاصل شود.
  3. یک تابه نچسب را با روغن چرب کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.
  4. وقتی که تابه داغ شد،مقداری از مایه کرپ را در تابه می ریزیم و به طور یک نواخت در همه جای تابه مایع را پخش می کنیم.
  5. حدود ۱دقیقه صبر می کنیم تا کناره های کرپ به رنگ طلایی مایل به قهوه ای درآید.
  6. هنگامی که روی کرپ بسته و زیر آن به رنگ طلایی در آمد آن را برگردانده و دوباره حدود ۱ دقیقه صبر می کنیم تا طرف دیگر کرپ نیز مثل قبل طلایی شود.
  7. کرپ را برداشته و در یک ظرف بزرگ قرار می دهیم و صبر می کنیم تا خنک شود. بقیه مایع کرپ را که باقی مانده است مثل همین انجام داده تا بقیه کرپ ها درست شوند.
  8. سپس باید مایه گوشت را درست کرده و به آن اضافه  می کنیم.

طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر              

مواد لازم برای تهیه مایه کرپ گوشت قارچ و پنیر

  • هویج متوسط ۱ عدد
  • سیر له شده ۲ حبه
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • جعفری ساطوری شده ۱/۲فنجان
  • زیتون سیاه هسته گرفته و خرد شده ۳/۴فنجان
  • قارچ ورقه شده ۱ فنجان
  • گوجه فرنگی بزرگ پوست گرفته و رنده شده ۳ عدد
  • نمک،زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه مایه کرپ گوشت قارچ و پنیر

  1. پیاز را نگینی خرد کرده و سپس هویج را پوست گرفته و خرد می کنیم،این مواد را در ماهیتابه با مقداری روغن سرخ می کنیم تا پیاز ها طلایی و هویج ها نرم شوند.
  2. سپس سیر را له کرده و به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.
  3. حال گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر پیدا کند،سپس نمک،زردچوبه و فلفل را به مواد اضافه می کنیم و هم میزنیم.
  4. جعفری را اضافه می کنیم و حدود ۲الی۳دقیقه تفت می دهیم تا آب آن تبخیر شود،گوجه فرنگی رنده شده را اضافه می کنیم و درب آن را می بندیم.حال حرارت شعله را متوسط کرده و می گذاریم تا سس غلیظ شود.
  5. سپس در یک تابه دیگر قارچ ورقه شده را روی حرارت متوسط تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.
  6. پس از اینکه سس غلیظ شد آن را از روی حرارت بر میداریم و قارچ و زیتون خرد شده را به مواد اضافه می کنیم.

طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر              

حال سس بشامل را را برای رویه کرپ درست می کنیم.

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

  • آرد ۴قاشق غذاخوری
  • کره ۵ قاشق غذاخوری
  • شیر ۴فنجان
  • پنیر پارمزان۱/۴ فنجان
  • پودر جوز هندی ۱/۲قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 طرز تهیه سس بشامل

  1. کره را در یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم ذوب می کنیم،سپس آرد را اضافه کرده و به مدت ۶_۷دقیقه باهم تفت می دهیم تا رنگ آن کمی طلایی شود،سپس شیر را در یک قابلمه دیگر روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید،حال شیر داغ را به مخلوط آرد و کره اضافه  می کنیم و به سرعت هم میزنیم.
  2. صبر می کنیم تا محلول به جوش آید سپس ۵دقیقه مرتب هم می زنیم تا بپزد سس را از روی حرارت برداشته و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم.
  3. حال به مرحله آخر پختن کرپ گوشت میرسیم.

طرز تهیه کرپ گوشت قارچ و پنیر

ابتدا فر را روی حرارت ۳۵۰درجه فارنهایت قرار می دهیم.حال یکی از کرپ ها را روی ظرف بزرگی قرار داده و حدود ۳قاشق غذاخوری از مایه گوشت را روی کرپ میریزیم،باید توجه شود که از لبه های کرپ مایه به اندازه ۲سانتیمتر فاصله داشته باشد تا بیرون ریخته نشود.

از طرفی که گوشت را ریخته ایم شروع به رول کردن کروپ می کنیم،کروپ رول شده را در ظرف مقاوم به حرارت قرار می دهیم،(برای این مقدار مواد به ۲ ظرف بزرگ نیاز دارید).

حال سس بشامل را روی رول ها میریزیم و روی آن را با پنیر پارمزان می پوشانیم،ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه در فر می گذاریم تا پنیر روی کرپ ذوب شود.

حال کرپ گوشت و قارچ و پنیر آماده است،ظرف را از فر خارج کرده و کمی به روی آن جعفری خرد شده می پاشیم و به صورت گرم سرو می کنیم.

 

طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر              

نکات مهم و اصولی در طرز  تهیه کرپ گوشت

  1. باید کرپ گوشت نازک باشد تا کاملا مغز پخت شود.
  2. برای راحتی کار بهتر است از تابه دسته دار استفاده کردتا مایه کرپ را به راحتی بتوان در آن چرخاند و به طور یکنواخت در تابه پخش کرد.
  3. تابه حتما باید از نجس تفلون نچسب باشد.
  4. مایه گوشت مورد استفاده برای پر کردن کرپ باید کم آب باشد.
  5. در صورت تمایل می توات از پودر آویشن به مایه کرپ اضافه کرد تا عطر و بوی خوبی داشته باشد.
  6. از همزن برقی استفاده نشود چون کرپ حباب دار می شود.

امیدواریم از طرز تهیه کرپ گوشت با طعم قارچ و پنیر راضی بوده باشید و بهترین و خوشمزه ترین کرپ گوشت را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.  فراموش نکنید که  آشپزی تنها دانستن اصول و روش پخت نیست بلکه مهم ترین چاشنی غذاهایتان عشق و اصلی ترین موادش  محبت و علاقه است. با عشق آشپزی کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Elahe
۲۳:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ببهشید این برای چند عدد کرپ هستش