استقبال از برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی در تابستان امسال

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار نفر در تابستان امسال از برنامه های موسسات، کانون‌ها و همچنین مراکز فرهنگی هنری و قرآنی سطح استان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه‌های فرهنگی و هنری در تابستان است گفت: یکی از مهمترین این تشکل‌ها، موسسات فرهنگی قرآنی استان است.

وی عنوان کرد:حدود ۱۸۰ موسسه فرهنگی قرآنی فعالیت دارند.

علیزاده افزود: این موسسات در طول سال فعالیت دارند و افرادی که به صورت مستمر با موسسه قرآنی مرتبط هستند بسیارند.

وی گفت: بیشتر استقبال از کلاس‌های موسسات در ایام تابستان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در ترویج فرهنگ قرآن و انس با قرآن بسیار موثر است گفت: یکی از برنامه‌های قرآنی که در ایام تابستان توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد برگزار خواهد شد برگزاری جشنواره قرآنی «مُدها متان» است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۶۳۰ کانون فرهنگی در مساجد در شمال استان کرمان فعالیت دارد که با کانون های جنوب استان حدود ۱۰۰۰ کانون مسجد در این استان پهناور  وجود دارد.

علیزاده گفت: غیر از مراکز و موسسات قرآنی مراکز دیگری همچون آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز وجود دارد که در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و گرافیک و حوزه‌های موسیقی و  آموزشگاه‌های سینمایی هنرجو می پذیرند.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار نفر در تابستان امسال در این موسسات ،کانون‌ها و همچنین مراکز فرهنگی هنری و قرآنی که در سطح استان فعالیت دارند از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ی

برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در کرمان

برچسب ها: قرآن ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار