معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی مطرح کرد؛

صدور بخشنامه بانک مرکزی برای پایان دادن به شائبه پول شویی ارز‌های دیجیتال

حکیمی گفت: درباره ارز‌های دیجیتال شائبه پول شویی وجود دارد که برای برطرف کردن این موضوع بخشنامه بانک مرکزی صادر شده است.

بخشنامه بانک مرکزی برای پایان دادن به شائبه پول شویی ارز‌های دیجیتالبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی  با اشاره به  مصوبه شورای عالی مبارزه با پول‌شویی گفت: برای از بین بردن  شائبه هایی که درباره  پول شویی ارز دیجیتال وجود دارد بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی و  شورای عالی مبارزه با پول‌شویی صادر شده و این بخشنامه ذیل  فعالیت‌های انعطاف پذیر دولت شکل گرفته است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه بخشنامه بانک مرکزی به معنای ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال نیست اظهار کرد: رشد فناوری و  تکنولوژی  در کشورما سابقه تاریخی دارد و با توجه به اهمیت مسئله فناوری مالی به ویژه در  توسعه جهانی باید  به این تفاهم نامه نگاه ویژه ای شود .

تعین ضوابط مشخص ارزهای دیجیتال تا پایان شهریور ماه

وی درباره اتهاماتی که در مجامع بین المللی به ارزهای دیجیتالی زده می‌شود گفت: اتهامات مربوط به پولشویی ارزهای دیجیتال هیچگاه مورد پذیرش نبوده است اما باید توجه داشت که این نگاه به معنای ممنوعیت استفاده از رمزارزهای رایج نیست و این حوزه نیازمند تعین ضوابط مشخصی است که تا پایان شهریور ماه در اختیار نهاد‌های متولی قرار می‌گیرد.

حکیمی ضمن سیال شمردن تکنولوژی گفت: تکنولوژی ارز دیجیتال  یک  جریان سیال است  و به همین دلیل ساختار دولتی  باید  ابزار این تکنولوژی را پیش ببرد و در همین راستا  باید از فضای جزئی نگری‌ها خارج شویم  تا چارچوب مربوط به کلیات پذیرش چنین تکنولوژی را فراهم کنیم.

معاون فناوری بانک مرکزی با بیان اینکه  در زمینه فناوری پیشرفت  روز افزونی  داشته ایم اظهارکرد :چارچوب کلی برای فناوری ارز دیجیتال بوجود آمده است اما  اخذ مجوز برای بهره مندی از فناوری ارز دیجیتال  یکی از مشکلات ما با  نهادهای حاکمیتی است و برای برطرف کردن این مشکل  باید قرادادهای جزئی  وجودداشته باشند.

وی درباره همکاری‌های بانک مرکزی ومعاونت علمی  اظهار کرد: بانک مرکزی مسائل مختلفی را پشت سر گذاشته و درهمین راستا همکاری‌هایی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده است  تا به کمک نهاد‌های مختلف تعاملی را با لایه های پایین کسب و کار برقرار کند و  قبل از آنکه تصمیمات عجولانه‌ای گرفته شود، باید  تعامل بین بانک مرکزی و لایه‌های پایین‌تر کسب و کار  تعاملی به وجودآید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار