استاندار خراسان رضوی؛

۹۰ درصد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اجرایی شد

استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اجرایی شده و ۴۰ درصد آن‌ها نیز به دلیل اینکه فرآیند اجرای آن‌ها مقطعی نبوده، در دست انجام است وفقط کمتر از ۱۰ درصد مصوبه‌ها اجرایی نشده است.

۹۰ درصد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اجرایی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان با بیان اینکه روح حاکم بر جلسات شورا، تقویت همکاری‌ها برای حل مشکلات و معضلات جامعه به ویژه بخش‌های تولیدی و اقتصادی است افزود: شورای خراسان رضوی به دلیل برگزاری منظم جلسات درسال گذشته با تشکیل 12 جلسه، 49 دستور کار و 97 مصوبه در کشور جایگاه نخست را در کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی قوانین، دستور العمل ها، آئین نامه‌ها و وظائف دستگاه‌های اجرایی شاهد موازی کاری هستیم و در شرایط مختلف، تصمیم گیری‌های متناسب با همان موقعیت از جمله ضرورت هاست از این رو نقش شورای گفتگو در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها برای تسهیل در امور، تعیین کننده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: شورای خراسان رضوی با توجه به ظرفیت بالا، توانسته در این مدت در سطح ملی نقش آفرینی کرده و منشا اثر باشد به گونه‌ای که با جمع آوری قوانین مخل تولید و ارسال آن به مرکز زمینه بهبود فضای کسب و کار استان و کشور را فراهم کرد.

رشیدیان با اشاره به اینکه عمده مباحثی که به شورا ارسال می‌شود در حوزه مسائل مالی، چون مالیات، بیمه تسهیلات و مانند آن است؛ گفت:: موارد در کمیته‌های تخصصی ذیل شورا با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی مرتبط و متخصص و شرکت ذینفعان بررسی و برای تصمیم گیری نهایی به صحن اصلی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدمات، معدن، تولید و ... افزود: با تشکیل شورا‌ها و کارگروه‌های تخصصی، چون شورای کشاورزی، معدن، اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ظرفیت‌ها شناسایی و زمینه کشف اشکالات فراهم شده و متناسب با اختیارات و نیازها، برای حل آن‌ها در استان تصمیم گیری و برخی نیز به تهران ارسال می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اراده دستگاه‌های اجرایی استان اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است ، گفت: با همراهی تمامی بخش ها، شاهد روند رو به رشدی در شاخص‌های اشتغال، تولید، صادرات استان بوده ایم.

رشیدیان، تفویض اختیارات به استان‌ها را یکی از برکات شورای گفتگو دانست و افزود: با تحقق این مهم، شاهد سرعت، دقت و شفافیت بیشتر در تصمیم گیری‌ها هستیم که منجر به رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار شده است.
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 
 

تفویض اختیارات به استان ها منجر به رونق تولید و اشتغال و فضای کسب و کار شده است

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.