مدیر حوزه های علمیه کشور؛

امت اسلامی ظرفیت احیای تمدن اسلامی را دارد

مدیر حوزه های علمیه کشورگفت: امت اسلامی از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی برخوردار است و امکان این‌که در جهت احیای آن برای تمدن اسلامی قدم بردارند وجود دارد.

امت اسلامی ظرفیت احیای تمدن اسلامی را داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله علیرضا اعرافی، درهمایش بزرگ نقش و رسالت علمای افغانستان در تمدن اسلامی با حضور بزرگان افغان در مشهد گفت: امروزدر امت اسلامی  ذخایر انسانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، ظرفیت جامعه تمدنی و قدرت به‌اندازه‌ای است که امکان ایجاد جامعه تمدنی وجود دارد.

وی گفت:کسانی هستند که می‌گویند، تمدن اسلامی امکان‌پذیر است، یعنی مسلمانان می‌توانند یک حرکت بزرگ علمی و تمدنی به‌وجود بیاورند و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند، اما این ترکیب انضمامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به‌اینکه در اسلام ضوابط حجیم و کلان داریم؛ گفت: این مسایل، نشان‌دهنده امکان ایجاد تمدن است.

 آیت الله اعرافی افزود:، اما در واقعیت امروز ما شاهد این هستیم که جریان این چند قرن به‌گونه‌ای رقم خورده که جهان دچار بحران بوده، این علما هستند که باید مردم را نجات دهند، این همایش باید به ما بیدارباش بدهد.

وی گفت: دشمن در پی گرفتن اندیشه و امید از جوانان و عالمان است، ربودن اندیشه آگاهانه بر اساس هجمه فرهنگی ایجاد می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: هدف دشمن این است که ما اصلا باور نکنیم که می‌توانیم اندیشه‌پرور باشیم.

آیت الله اعرافی گفت: مدارس اسلامی ما نیازمند تحول است و وضع موجود قابل قبول نیست، ما تلاش کردیم، نگاه فرامذهبی داشته باشیم و ما در این ویژگی یگانه هستیم، همزمان ١۵٠ هزار نفر در ١٣٠ ملیت در جامعة‌المصطفی تحصیل می‌کنند، این الگویی است که باید در جامعه ایجاد شود و همه باید در مذاهب خود تحصیل کنند.

وی افزود: ما بدون تقیه از شیعه دفاع می‌کنیم، علمای اسلام باید از تقیه عبور کنند و ظرفیت آسان گفتگو را پدید آورند، ما باید نظام‌های تمدن اسلام را توسط علما ایجاد کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نرم‌افزار حرکت به‌سوی تمدن باید در مراکز علمی ایجاد شود، همچنین، منشور ارتباطی عالم اسلام ایجاد شود و تکفیر از میان برود، سیاستمداران به‌سوی نظام حقوقی میان مذاهب پیش‌بروند که این کار توسط جامعة‌المصطفی انجام شده است.

انتهای پیام//م.ط
 

همایش بزرگ نقش و رسالت علمای افغانستان در تمدن اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.