وجود ۸۰ هزار نوع کالا و خدمات غیر استاندارد در کشور

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: ۸۰ هزار نوع کالا و خدمات در کشور وجود دارد که هنوز بخشی از ان استاندارد ندارد.

  80 هزار نوع کالا و خدمات در کشور وجود دارد که هنوز بخشی از ان استاندارد نداردژیلا دارابی،معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه با بیان اینکه هدف از تدوین استانداردها، تعیین مقررات واضح و بدون ابهام برای بهبود ایمنی، عملکرد، دوام و دستیابی به حد بهینة است که برای انطباق یک محصول، خدمت یا مسائل مدیریتی با انتظاری که ازآن میرود، تدوین می‌شوند، گفت: از نتایج آن می‌توان به رفع موانع تجاری، گسترش و تسهیل تجارت و ارتباطات اشاره کرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ هزار نوع کالا و خدمات در کشور وجود دارد که هنوز بخشی از ان استاندارد ندارد، گفت: با ارتباط خوب اداره کل استاندارد و پارک علم و فناوری کرمانشاه گام‌های موثری در راستای استاندارد سازی محصولات واحد‌های فناور و دانش بنیان استان برداشته ایم.
 
دارابی  بیان کرد: در این کارگاه آموزش‌های لازم برای تدوین استاندار‌های کارخانه‌ای، نحوه نگارش استاندارد‌های ملی (استاندارد ۵) و آشنایی با الزامات و روش‌های اجرایی دریافت گواهی خود اظهاری و پروانه استاندارد دانش نماد ارائه می‌شود.


  مسئول روابط عمومی جهاد دانشگاه استان کرمانشاه نیز   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهگفت: کارگاه آموزشی"آشنایی با استانداردسازی و فرایند تدوین استانداردهای ملی " در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.

شاکری ادامه داد: این کارگاه با حضور بیش از 50 واحد فناور در سالن شهید نوروزنژاد پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ارتقا سطح دانش  واحدهای فناور برای آگاهی از استانداردهای روز  محصولات تولیدی واحدهای فناور است.

انتهای پیام/ز

برگزاری کارگاه استاندارسازی در پارک علم و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار