تولیت آستان قدس رضوی:

کشور‌های غربی معنویت را کنار گذشته اند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کشور‌های غربی معنویت را کنار گذشته اند و به سیاست پناه آورده اند و نتیجه سیاست بدون معنویت کشتار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بعدازظهر سه شنبه درهمایش بزرگ نقش و رسالت علمای افغانستان در تمدن اسلامی گفت:کشور‌های غربی معنویت را کنار گذشته اند و به سیاست پناه آورده اند و نتیجه سیاست بدون معنویت ۷۰سال ظلم به مردم فلسطین، کشت و کشتار است، سیاست باید همراه با اخلاق و معنویت باشد وگرنه زندگی انسان‌ را نابود می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: سیاست همواره باید همراه با اخلاق باشد در غیر این صورت زندگی مردم تباه می‌شود. در برخی کشور‌های اسلامی شاهد تمدن نیستیم در واقع انحطاط است و آثار این تفکر تحجرگرا، جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

رئیسی ادامه داد: ما امروز سعی در شکل گیری تمدن نوین در پرتوی عقلانیت داریم و جامعه ما باید از چنین تمدنی در همه سطوح برخوردار باشد.

وی گفت:مقاومت علما و بزرگان و مردم افغانستان در مقابل استکبار غرب و جریان‌های تکفیری، باعث سرافرازی و بصیرت افزایی آن‌ها شده است و مردان و زنانی که تا به امروز افغانستان را در مقابل همه هجمه‌ها حفظ کردند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:امروز وظیفه ما سخت‌تر است، آنچه این کشور را از این جریان‌ها حفظ کرده است می‌تواند با آموزه‌های دینی، سعادت مردم را در برابر هجوم‌های فکری فرهنگی اخلاقی حفظ کند.

 

انتهای پیام/ی

 

ظلم پایدار نمی ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.