حجت‌الاسلام علی محمدی خبر داد

رشد ۴ برابری موقوفات، هدایا و نذور امامزادگان

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سال‌های اخیر موقوفات، هدایا و نذور امامزادگان رشد ۴ برابری داشته است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین تودیع و معارفه پنج‌ نفر از معاونان و مدیران این سازمان با تأکید بر اینکه موقوفات و رقبات و بقاع متبرکه در سراسر کشور به‌عنوان یک اولویت برنامه‌ای باید به بهره‌وری کامل اقتصادی و فرهنگی برسد، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف در حوزه اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات و رقبات و افزایش عواید به منظور اجرای بهینه نیات واقفان خیراندیش است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر عواید موقوفات و هدایا و نذور امامزادگان رشد 4 برابری داشته تصریح کرد: این رشد البته کافی نیست و با توجه به نیازهای گسترده جامعه باید براساس کارکرد‌های اقتصادی و اجتماعی وقف، فعالیت‌های مضاعفی در معاونت بهره‌وری اقتصادی به منظور احیای موقوفات و رشد عواید و اشتغال‌زایی انجام شود.

حجت‌الاسلام محمدی تکمیل پروژه‌های ملی سازمان اوقاف با پیگیری مضاعف را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: یکی از اهداف تغییر و تحولات در اوقاف، ایجاد زمینه حرکت برای تعالی و پیشرفت بیشتر و تحقق برنامه‌هاست و این تغییرات تشریفاتی و تزئینی نیست.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد معاونان فرهنگی، اوقافی و بهره‌وری اقتصادی و مدیران کل تحقیق و فناوری تأکید کرد: یکی از تأکیدات مکرر در راستای تحولات کیفی، چابک‌سازی ساختار و کارآمد کردن مجموعه‌ها از جمله بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور است.

رئیس سازمان اوقاف جوان‌گرایی، اعطای مسئولیت به نخبگان جوان و متعهد را مورد تأکید قرار داد و افزود: لازمه پیشرفت اوقاف در عرصه اقتصاد و فرهنگ، استفاده همزمان از ظرفیت‌های بیرونی است از این رو برای حل مسائل و مشکلات فراروی سازمان اوقاف باید با دستگاه‌های دیگر تعامل کرد و با تعیین تکلیف مشکلات فرارو به سمت ارتقاء و پیشرفت حرکت کرد.

وی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی فعلی در سازمان اوقاف باید مقدمه تحول بیشتر اوقاف باشد، تصریح کرد: معاونان و مدیران سازمان مشخصاً تا پایان سال 97 با اولویت دادن به برنامه‌ها و ترجیح اولویت‌های ملی، باید دستاوردها و تحولات مشخصی را تا پایان سال ارائه کنند.

رئیس سازمان اوقاف هدایت، نظارت، راهبری و حل مسائل و مشکلات اوقاف را یکی از اولویت‌های مدیران و مسئولان دانست و گفت: تغییرات مدیریتی مقدمه تحول و پیشرفت است، اما برای عملی شدن این هدف و ارتقاء سطح کارآمدی سازمان باید به جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی و باسواد میدان داد و از دادن مسئولیت به جوانان نهراسید، چرا که ما هر جا به جوانان انقلابی و مؤمن کار سپرده‌ایم، به نتیجه دلخواه رسیده‌ایم.

وی یکی از مشکلات فعلی را بروکراسی اداری دانست و افزود: حوزه کارشناسی و عرصه فعالیت کارشناسان اوقاف بسیار حساس و مهم است، باید این حوزه روزآمد و کارآمد شود تا مجموعه اوقاف دچار تحول و تغییر شود در غیر این صورت مکاتبات و نظرات کارشناسی در پیچ‌وخم‌های اداری گیر می‌کند و کار مردم معطل می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان پرهیز از سهل‌انگاری، تنبلی، تکبر و اشرافی‌گری مسئولان را مورد تأکید و توصیه قراردادند از این رو همه مدیران اوقاف هم باید نسبت به مردم و همکاران متواضع و فروتن باشند.

وی یکی از ضرورت‌های فعلی سازمان اوقاف را اطلاع‌رسانی کارآمد و پاسخگویی سریع دانست و افزود: عملکرد اوقاف و خدمات وقف باید به شکل عالمانه و هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، ضمن آنکه این اطلاع‌رسانی باید نخبگان جامعه در عرصه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، فناوری و همه بخش‌ها را در برگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف بابیان اینکه پست‌ها و مدیریت‌ها زودگذر و مقطعی است و تنها کار برای رضای خدا و مردم است که باقی می‌ماند تصریح کرد: به‌طور طبیعی سازمان اوقاف همچون دستگاه‌های دیگر هرسال دچار تغییر و تحولاتی می‌شود که این تغییر و تحولات در راستای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها، گردش مدیران، استفاده از تجارب مدیریتی و ایجاد تحولات جدید در بخش‌های مختلف است و ادامه‌دار هم خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار