تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین علیه آمریکا، ایالت‌های طرفدار ترامپ را هدف قرار داده است

بیزنس اینسایدر در گزارشی نوشت اسناد درزکرده دولتی چین نشان می‌دهد این کشور با اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه عیله آمریکا، پایگاه حمایتی ترامپ را هدف قرار داده است.

تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین علیه آمریکا حامیان ترامپ را هدف قرار داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیزنس اینسایدر با انتشار گزارشی در پایگاه نوشت اسناد درزکرده دولتی چین نشان می‌دهد این کشور با اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه آمریکا، حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، را هدف قرار داده است. در این گزارش آمده است چین از تعرفه ها به عنوان ابزاری برای ایجاد چنددستگی در گروه های داخلی آمریکا، استفاده می کند.

در ادامه این گزارش آمده است در آستانه آغاز جنگ تجاری میان آمریکا و چین، پکن دستورالعملی را در اختیار رسانه های چینی قرار داده که در آن چگونگی مدیریت این مسئله (تنش های تجاری میان دو کشور) ترسیم شده است. این سند توسط پایگاه اینترنتی «چاینا دیجیتال تایمز» (China Digital Times) علنی شده است. در دستورالعمل ترسیم شده درخصوص راهبرد تجاری چین، تأکید شده است که رسانه های چینی از نقل قول ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی اجتناب و بر روی برجسته سازی نکات مثبت اقتصادی (چین) تمرکز کنند. این دستورالعمل همچنین از رسانه های چینی می خواهد از متمرکز شدن بر سخنان رکیکی که ترامپ بیان می کند و تبدیل کردن این جنگ به «جنگ توهین‌ها» دوری کنند.

در این دستورالعمل همچنین تأکید شده است که در این مرحله از مناقشه تجاری میان آمریکا و چین، پیروی از منطق و حفظ آرامش ضروری است. در این دستورالعمل همچنین بر وارد کردن ضربه های متقابل در عین آرامش و دقت بر آمریکا و تلاش برای ایجاد چنددستگی در میان گروه های مختلف داخلی این کشور تأکید شده است.

گزارش بیزنس اینسایدر می افزاید مناقشه تجاری میان آمریکا و چین به وضع تعرفه های متعدد دو کشور علیه یکدیگر و افزایش تهدیدها مبنی بر اعمال تعرفه های بیشتر انجامیده است. پیش تر مشخص شده بود که تعرفه های تلافی جویانه چین علیه آمریکا پایگاه حمایتی ترامپ را هدف قرار داده است. با این حال، با افشای این دستورالعمل دولتی به رسانه های چینی، این نخستین بار است که راهبرد رسمی پکن در این باره علنی شده است.

چین ماه آوریل سال جاری میلادی، محدودیت هایی را علیه واردات دانه های سویا از آمریکا اعمال کرد. بخش زیادی از دانه های سویا در مناطقی کشت می شود که در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نقش مهمی داشتند. ترامپ در 8 ایالت از 10 ایالت تولیدکننده دانه های سویا، نسبت به هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش در این رقابت ها، آرای بیشتری کسب کرده بود.

مدت کوتاهی پس از آن نیز چین تعرفه 179 درصدی بر ذرت خوشه‌ای (سورگوم) وارداتی از آمریکا وضع کرد. ذرت خوشه ای در ایالت های جنوبی آمریکا کشت می شود؛ مناطقی که در انتخابات سال 2016 شمار زیادی از ساکنان آن به ترامپ رأی داده بودند. ایالت کانزاس که ترامپ در آن با برتری بیش از 20 درصدی بر کلینتون پیروز شده بود، مهم ترین ایالت تولیدکننده این محصول است و به دلیل تعرفه های تلافی جویانه چین بسیار متضرر خواهد شد.

این گزارش می افزاید چین تنها کشوری نیست که ایالت های طرفدار ترامپ را هدف قرار داده است. اتحادیه اروپا نیز در واکنش به تعرفه های اعمال شده از سوی آمریکا بر آلومینیوم و فولاد وارداتی از کشورهای عضو این اتحادیه، بر کالاهای مهم تولیدی در آمریکا از قبیل موتورسیکلت و شلوار جین، تعرفه وضع کرد. در پی این اقدام اتحادیه اروپا، موتورسیکلت‌سازی «هارلی-دیویدسون» اعلام کرد قصد دارد برای در امان ماندن از این تعرفه ها، برخی از خطوط تولید خود را از آمریکا خارج کند. این حرکت هارلی-دیویدسون به منزله سیلی محکمی بر صورت ترامپ بود؛ زیرا، او با برتری کمتر از یک درصد در ایالت ویسکانسین (ایالتی که دفتر مرکزی هارلی-دیویدسون در آن قرار دارد) پیروز شد. همچنین، ترامپ همواره شرکت هارلی-دیویدسون را به دلیل تولید محصولاتش در داخل خاک آمریکا ستوده است.

انتهای پیام/

پایگاه حمایتی ترامپ، هدف تعرفه‌های گمرکی چین

برچسب ها: آسیا ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار