حمایت از کالای ایرانی یک شعار استراتژیک است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت از کالای ایرانی یک شعار بسیار استراتژیک است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افزایش آمار بیکاری در استان گفت: مسائل اقتصادی که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و جنگ روانی دشمن است، در حال حاضر در همه استان‌ها وجود دارد و نباید بهانه‌ای برای کم کاری برخی از مدیران باشد.

وی از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست؛ با بررسی عوامل مهم تأثیرگذار در افزایش یا کاهش نرخ بیکاری در استان از جمله سرمایه گذاران، فرآیند سرمایه گذاری، بانک ها، عوامل مدیریتی و بازدارنده، برنامه ریزی و اقدام لازم برای بهبود وضعیت اشتغال را انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی یک شعار بسیار استراتژیک است که نباید تنها به بازار محدود شود افزود: این حمایت باید از ابتدایی‌ترین گام‌های تولید آغاز شود و در نهایت به بازار فروش برسد تا به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

عباسی اضافه کرد: مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان نیز نبود بازار فروش و استقبال نکردن از تولیدات آنهاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری تجهیزات مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر تهیه می‌کنند که با تولید این تجهیزات در شرکت‌های دانش بنیان استان، این شرکت‌ها هم رونق می‌گیرند.

عباسی همچنین با اشاره به عهد شکنی و خروج شدن از برجام اظهار داشت: آمریکا با سیاست استکباری همیشگی خود به دنبال کارشکنی‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: استکبار جهانی هم اکنون به خیال خام خود و با ایجاد تورم و فشار‌های اقتصادی در جامعه، به دنبال بروز نارضایتی در بین مردم و رقم زدن اتفاقاتی در ایران است که این توطئه نیز راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/ن

نبود بازار فروش از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.