کلانتری در سفر به محلات؛

رشد تعاونی‌ها اقتصاد را توانمند می‌کند

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر به محلات رشد تعاونی هارا عامل توانمندی اقتصاد دانست.

کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در حاشیه سومین نشست تخصصی تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی کشور  در شهرمحلات  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در شرایط اقتصادی فعلی و تحریم مهم‌ترین کار توانمند کردن اقتصاد از درون، گسترش همبستگی اجتماعی و توسعه روابط اجتماعی است ورشد تعاونی‌ها می‌تواند به این امر تحقق ببخشد.

کلانتری افزود: فعالیت تعاونی‌ها می‌توانند در حمایت از مشاغل خرد و خانگی و در حوزه گردشگری و حمایت از مشاغل زنان سرپرست خانوار کار‌های خوبی انجام دهندو با کمک تعاونی‌ها می‌شود احیاء بافت‌های فرسوده شهر‌ها را که مورد تاکید دولت است انجام داد.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها از بین مردم و برای مردم تشکیل می‌شود و در خدمت مردم است اضافه کرد: بهترین نهاد و تشکلی که می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی و اجرایی مردم را مدیریت کند تعاونی‌های توسعه عمران هستند.

توسعه همکاری یکی از وظایف تعاونی‌ها

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از وظایف تعاونی‌ها توسعه همکاری و تعاون در بین شبکه تعاونی‌ها و فضای همکاری است که امروزه کشور به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد تولید ناخالص شهرستان محلات از محل خدمات شرکت‌های تعاونی تامین می‌شود تصریح کرد: هدف از نشست تعاونی‌ها در این شهر معرفی توانمندی‌های تعاونی‌ها و نقش آن‌ها در توسعه محلی و منطقه‌ای است.

در سومین نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کشور در شهر محلات استان مرکزی تفاهم نامه معرفی محلات به عنوان تعاون شهرامضا شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.