منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سازمان ملل از اقدامات ضدبشری آمریکا جلوگیری کند/کاخ سفید همواره شعارهای حقوق بشری سر می‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: سازمان ملل و سایر نهادهای حامی حقوق بشر از اقدامات ضدبشری آمریکا جلوگیری کنند.

عباسعلی منصوری‌آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری دونالد ترامپ، اظهار کرد: نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی‌ها مربوط به زمان خاصی نیست و  آثار مخرب این اقدامات ضدبشری را در دهه های گذشته مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مقامات آمریکایی رفتارهایی که نسبت به سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان این کشور داشته‌اند بارها حقوق اولیه این افراد را نقض کردند، این درحالی است که کاخ سفید همواره شعارهای حقوق بشری سر می‌دهد اما آنچه ما می‌بینیم اقدامات ضد بشری آمریکایی‌ها حتی شامل مردم خود این کشور هم می‌شود.

منصوری‌آرانی ادامه داد: در دهه‌های اخیر موارد بسیاری وجود دارد که نشان دهنده نقض حقوق اولیه بشر از سوی آمریکایی‌هاست که  می‌توان به آنچه در افغانستان و پاکستان اتفاق افتاد، اشاره کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به سیاست " تحمل صفر" دونالد ترامپ نسبت به مهاجران، بیان کرد: جدیدترین اقدامات ضد حقوق بشری کاخ سفید را در اعمال خصمانه آنها نسبت به مهاجران می‌بینیم.

منصوری آرانی با اشاره به اینکه در آمریکا فرزندان مهاجران را از خانواده‌هایشان جدا می‌کنند، گفت: در حالی که ابتدایی‌ترین حق هر کودکی است که در آغوش والدین خود باشد، لذا ما همچنان ملاحظه می‌کنیم این اقدام ضد حقوق بشری از سوی دولت آمریکا در حال شکل‌گیری است.

وی اظهار کرد: متأسفانه آژانس‌های خبری دنیا در دست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست و اجازه نمی‌دهند ابعاد فجایعی که از سوی این کشور در حال رخ دادن است برای مردم دنیا به تصویر کشیده شود، لذا آنچه را که هم اکنون ملت‌ها می‌بینند، تنها گوشه‌ای از جنایاتی است که در آمریکا نسبت به نقض حقوق بشر در حال شکل گیری است.

منصوری‌‌آرانی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی نسبت به اقدامات ضد بشری ایالات متحده، افزود: در شرایط فعلی باید تمام تلاش‌ها در سازمان ملل و سایر نهادهای حامی حقوق بشر نسبت به جلوگیری از این اقدامات ضدبشری آمریکا بکار گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم خاطرنشان کرد: نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل باید تا حدی که امکان دارد آژانس‌های خبری را وادار به انعکاس اقدامات ضد بشری آمریکا کنند تا تمام دولتمردان و ملت‌های دنیا از این فجایع ضد بشری کاخ سفید که در سراسر جهان در حال رخ دادن است، آگاه شوند.

گفتنی است، دونالد ترامپ در جدیدترین اقدامات ضدبشری خود طرحی را با عنوان " سیاست تحمل صفر" نسبت به مهاجران به این کشور اجرا می‌کند که بر اساس آن فرزندان مهاجران از خانواده‌هایشان جدا شده و در بازداشتگاه‌ها و افرادی که سرپرستی آنها را به عهده می‌گیرند نگه‌داری می‌شوند.

انتهای پیام/

سوءاستفاده از حقوق بشر برای تروریسم، مرضی آمریکایی است/"حقوق بشر آمریکایی" مبتلا به سیاست بازی است

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار