معاون امور مشترکین شرکت آب وفاضلاب شهری آذربایجان غربی ؛

شهروندان از تجهیزات کاهنده مصرف آب در منازل استفاده کنند

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب وفاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت:نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب می‌تواند نقش زیادی در کاهش مصرف آن داشته باشد.

خوش سیرت معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اظهارداشت: حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه جز اماکن پر مصرف آب در منازل محسوب می‌شوند و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب می‌تواند نقش زیادی در کاهش آن داشته باشد.

وی بابیان اینکه میانگین مصرف آب برای هرخانوار استان ۱۹۰ لیتر در شبانه روز است گفت: این میزان ۵۵ لیتر بیشتر از استاندارد تعیین شده می‌باشد و در صورت کاهش مصرف آب خانوار‌ها دراستان می‌توان شاهد کاهش مشکلات سایر مناطق کشور درحوزه آب شرب و بهداشتی باشیم.

معاون امور مشترکین ودرآمد شرکت آب وفاضلاب شهری استان بیان کرد: خوشبختانه با درایت مدیریت عامل و کارکنان شرکت آب وفاضلاب استان در هیچ یک از مناطق شهر ارومیه و استان مشکل تامین آب شرب وجود ندارد.

مهندس خوش سیرت همچنین استفاده از سیستم قطره‌ای جهت آبیاری باغچه‌های مسکونی را یکی از عوامل مهم در صرفه جویی آب عنوان کرد وگفت: خوشبختانه شست وشوی وسایل نقلیه با آب شرب وبهداشتی در استان کاهش چشمگیری داشته است که این مساله به کاهش مصرف آب در استان کمک زیادی می‌کند.

وی اضافه کرد: برای مصرف آب هزینه و سرمایه گذاری زیادی انجام می‌گیرد و با صرفه جویی در مصرف آن باید از هدر رفت این سرمایه جلوگیری به عمل آورد.


انتهای پیام/ح


میانگین مصرف آب برای هر خانوار آذربایجان غربی ۱۹۰ لیتر در شبانه روز است

برچسب ها: آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.