ورزش زورخانه ای باید وارد مسابقات آسیایی شود

رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی استان اصفهان گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و از افراد خبره استفاده کنیم، ما هم باید ورزش بومی خود را به بازی‌های آسیایی وارد کنیم .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید‌رضا اخروی رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی استان اصفهان    اظهار داشت: با دستور رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی میزبانی مسابقات جهانی ورزش باستانی به اصفهان سپرده شد که مقدمات آن فراهم شده است و از هفته آینده ستاد ویژه این مسابقات شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری این مسابقات کار بسیار عظیمی است و برای اولین بار در کشور است که مسابقات جهانی این رشته در اصفهان برگزار می‌شود؛ انتخاب استان اصفهان به عنوان برگزار‌کننده مسابقات نشان می‌دهد اصفهان قابلیت‌ها و زیر‌ساخت‌های لازم را برای این مأموریت دارد.

رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی استان اصفهان گفت: مهر‌علیزاده رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی است و این موضوع تأثیر زیادی در میزبانی اصفهان داشته است.

اخروی با اشاره به ابراز امیدواری استاندار اصفهان نسبت به این که بتوانیم ورزش زورخانه‌ای را جزو ورزش‌های اصلی در دوره بعدی مسابقات آسیایی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: ورزش باستانی علاوه بر ثبت جهانی در یونسکو ثبت فرهنگی عمومی دارد و امکان این اتفاق وجود دارد.

وی در پایان اذعان داشت: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و از افراد خبره استفاده کنیم، ما هم باید ورزش بومی خود را به بازی‌های آسیایی وارد کنیم اما به ارتباطات بین‌المللی نیز نیاز داریم.

 

انتهای پیام/م

اصفهان میزبان مسابقات جهانی ورزش باستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار