با حضور رایزن بازرگانی ایران در تونس.

نشست تخصصی شناخت فرصت‌های تجاری ایران و تونس برگزار می‌شود

نشست تخصصی شناخت فرصت‌های تجاری ایران و تونس در ۱۷ تیر با حضور مجید قربانی فراز، رایزن بازرگانی ایران در این کشور، در مشهد برگزار می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این نشست فضای کسب و کار در کشور تونس و ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشور یاد شده مورد بررسی قرار گرفته و فرصت‌های صادراتی و وارداتی استان به این کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

محمدعلی امیرفخریان افزود: در خصوص شیوه مذاکرات با تجار تونس و نحوه تنظیم قرارداد‌ها توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

وی مهمترین اقدامات به عمل آمده در تجارت با کشور تونس تا کنون را شامل امضاء موافقت نامه ترجیحات تجاری، امضاء موافقت نامه بازرگانی و برگزاری اجلاس‌های کمیسیون مشترک دو کشور برشمرد و افزود: سازمان توسعه تجارت ایران برنامه‌هایی را برای ارتقاء سطح تجارت با این کشور در دست اقدام دارد.

وی عمده مشکلات تجارت با این کشور را حجم ناچیز صادرات استان و کشور به تونس و عدم تنوع در اقلام و وجود رقبای قدرتمند اروپایی و روابط تجاری ترجیحی تونس و کشور‌های عربی و اروپایی و همچنین عدم آشنایی بازرگانان دو کشور با ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی بیان کرد و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این نشست و آشنایی تجار استان با ظرفیت‌های کشور تونس، حجم مبادلات استان و کشور با تونس افزایش یابد.

انتهای پیام// ف. ح
 

برگزاری نشست تخصصی شناخت فرصت‌های تجاری ایران و تونس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.