ادامه جدل‌های تجاری واشنگتن-پکن

اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید چین بر ۳۴ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا

اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید چین بر ۳۴ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا از روز ۶ ژوئیه اجرایی می‌شود.

اعمال تعرفه های گمرکی جدید چین بر 34 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع مطلع در پکن اعلام کرد چین از روز 6 ژوئیه (جمعه 15 تیر ماه) تعرفه های جدید گمرکی را بر 34 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال می کند.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: اقدامات ما برابر است و برابر بودن به این معنا است که اگر آمریکا تعرفه های جدید گمرکی را از 6 ژوئیه اجرایی کند ما نیز [تعرفه های جدید را ] از 6 ژوئیه اعمال می کنیم.

این مقام زمان اجرای طرح تعرفه ها را نیمه شب اعلام کرد.

پس از آنکه واشنگتن اعلام کرد از 6 ژوئیه تعرفه های جدید بر کالاهای وارداتی چین به ارزش 34 میلیارد دلار اعمال می کند، پکن نیز در حرکتی تلافی جویانه از اجرایی شدن تعرفه های جدید بر 34 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا خبر داد. پکن  همچنین با در نظر گرفتن اختلاف 12 ساعتی با واشنگتن، در نظر دارد ساعت اجرایی شدن تعرفه های جدید را نیز با آمریکا هماهنگ کند.

آمریکا در 15 ژوئن اعلام کرد تعرفه اضافی 25 درصدی  بر 818 کالای وارداتی از چین به ارزش 34 میلیارد دلار از تاریخ 6 ژوئیه اجرایی می شود. در همین راستا، کمیسیون شورای دولتی چین نیز در اقدامی برابر اعلام کرد تعرفه های جدیدی بر کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله محصولات کشاورزی و ماشین آلات اعمال می کند و از 6 ژوئیه اجرایی می شود.

در ماه مه نیز آمریکا تعرفه های گمرکی جدیدی بر کالاهای چینی وارداتی به ارزش 50 میلیارد دلار اعمال کرد که اقدام تلافی جویانه چین را به دنبال داشت.

پکن و واشنگتن در حال حاضر، درگیر یک تنش تجاری بزرگ هستند. آمریکا بارها چین را به «اقدامات تجاری ناعادلانه» علیه واشنگتن متهم کرده است. این در حالی است که آمریکا در ماه مارس با اعمال تعرفه های 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه های 10 درصدی بر واردات آلومینیم، زمینه بروز یک جنگ تجاری را آغاز کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار