ساماندهی خطوط اتوبوسرانی در شیراز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شیراز گفت: با توجه به تکمیل خط یک مترو، باید خطوط اتوبوسرانی شیراز با هدف تغذیه مترو، ساماندهی و اصلاح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نواب قائدی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز در نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شیراز، بیان کرد: خط یک مترو، جنوب شرقی شیراز را به شمال غربی متصل کرده، که خطوط اتوبوسرانی در این مسیر، ساماندهی نشده است.

وی با بیان اینکه برای تغذیه خطوط مترو و کاهش بار ترافیک شهری نیازمند ساماندهی و تغییر در مسیر خطوط اتوبوسرانی شیراز هستیم، افزود: برنامه مد نظر حذف و اصلاح مسیر‌های تعدادی از خطوط و ایجاد ۵ خط جدید اتوبوسرانی شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی این کلانشهر اضافه می‌شود، ادامه داد: شهرداری در حال پیگیری و تامین اعتبار و تحویل اتوبوس‌ها از کارخانه سازنده است.

قائدی ارتقاء کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی را در کنار ساماندهی خطوط، نیازمند تقویت نقش نظارتی و مدیریتی شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه‌ی حمل و نقل مسافر و اصلاح روند خصوصی سازی با محوریت شرکت‌مداری و کاهش تصدی‌گری سازمان اتوبوسرانی دانست و تصریح کرد: نظر به اهمیت برنامه محوری در دستیابی به اهداف تعیین شده، این کمیسیون امسال اقدام به بررسی برنامه جامع عملیاتی در حوزه حمل و نقل و ترافیک بر مبنای بودجه شهرداری شیراز و طرح‌های بالادستی کرده است.

وی با تاکید بر کنترل سه ماهه میزان پیشرفت برنامه‌های ارائه شده از سوی معاونت حمل و نقل بوسیله کمیسیون اضافه کرد: یکسان‌سازی نرخ و خدمات پارکینگ‌های فعال در شیراز از دیگر برنامه‌های مد نظر بوده، که براین اساس تمام پارکینگ‌ها از دولتی و خصوصی، زیر نظارت شهرداری قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ورود وسایل نقلیه باربر سنگین به داخل شهر و ترافیک ناشی از آن، تصمیم به اجرای توقف گاه ماشین‌های سنگین در محور‌های ورودی شهر گرفته شد، که در راستای اجرای این طرح، سازمان حمل‌و نقل بار اقدام به اختصاص زمین مناسب در ورودی جنوب شرق شیراز (پل فسا) کرده است.
انتهای پیام/ت

ساماندهی و اصلاح خطوط اتوبوسرانی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار